Vraag

Ongesteld en doorlekken?

  • 22 March 2023
  • 8 reacties
  • 215 Bekeken

Badge

Hii, ik ben nu al bijna 5 maanden ongesteld en ik gebruik maandverband. Ik heb wat tips nodig.. Ik  bloed middelmatig. Om de 3 uur verschoon ik het. Maar welke keer dat ik naar de wc ga, zie ik dat het het maandverband is verschoven.. Ik heb zowel als met en zonder vleugels geprobeert. Ik plak het goed tegen m'n onderbroek aan maar toch blijft het gebeuren. Ik ben 1 x doorgelekt, (gelukkig voor mij was dat thuis) 

Hier zijn mijn vragen.

1. Welke soort maandverband gebruiken jullie? (Ik mag nog geen tampons gebruiken)

2. Zijn jullie al een x doorgelekt? 

Alvast bedankt voor het antwoorden :)


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

1. Welke soort maandverband gebruiken jullie? (Ik mag nog geen tampons gebruiken) weet ik niet zo goed. Maar wel met vleugels.

2. Zijn jullie al een x doorgelekt? 1x op school. Was niet zo fijn :(

Over het verschuiven van de maandverband: plak je het wel goed? En misschien kun je je moeder vragen om hulp😊

Reputatie 5
Badge +3

1. Welke soort maandverband gebruiken jullie? (Ik mag nog geen tampons gebruiken)   gewoon maandverband zonder vleugels

2. Zijn jullie al een x doorgelekt?  nee

 

 

-onnodige quote verwijderd-

Reputatie 2
Badge +1

Ik gebruik zelf maandverband met vleugels en in de nacht ook maandverband maar dan wat dikker. Ik zelf vind het af en toe ook wel fijn om op school tampons te gebruiken, omdat ik dat handiger en hygiënischer vind.  Ik ben overdag wel meerdere keren doorgelekt, maar hoort erbij. In de nacht lek ik wel vaker door, omdat ik dan zelf best veel bloedverlies heb. Als ik een tip mag geven, mijn maandverband schuift ook best veel, maar soms kan het ook aan het merk liggen en aan de soort, want de een plakt beter dan de ander. Hoop dat je er iets aan hebt xx

 

Btw; het kom goed, maar soms is het nog steeds even wennen. Iedereen heeft er weleens last van.

Reputatie 7
Badge +14

Plak je het wel goed in je onderbroek? Maandverband met vleugels blijft bij mij beter zitten. 

xx Eenmeisje004 

1.Ik gebruikte in het begin van dat ik me menstruatie kreeg maand verband  met vleugels en gebruik nu tampons sinds ik 15 ben en draag daar onder ook nog een maandverband met vleugels omdat ik hevig bloed verlies heb. En in de avond leg ik er een handdoek onder en draag ik nacht maandverband met vleugels en een tampon  

2.Ben al best vaak door gelekt omdat ik heel onregelmatige ongesteld ben. Dus zorg dat ik bijna altijd een jasje bij me  heb die ik om kan knoppen of ik neem een extra broek mee zodat ik die aan kan doen

Tip

En als je op school een kluisje hebt leg daar ook nog een broek en een jasje en maandverband en tampons  neer zodat je op school altijd wat bij hebt als je je spulen bent vergeten 

Want kan je zegen ik heb dit zelf heel vaak nodig gehad en vriendinnen van me ook om dat ze niks bij haden

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2
  1.  ik gebruik maandverband met vleugels als ik hevige bloedingen heb en zonder vleugels als ik gewoon normaal heb.
  2. ik ben al 2x thuis doorgelekt en 1x op school gelukkig was het alleen nog maar doorgelekt tot in mijn onderbroek en ik heb er altijd 1 extra bij als ik ongesteld ben toen heb ik het in de wc gewoon gewisseld
Reputatie 7

Hii, ik ben nu al bijna 5 maanden ongesteld en ik gebruik maandverband. Ik heb wat tips nodig.. Ik  bloed middelmatig. Om de 3 uur verschoon ik het. Maar welke keer dat ik naar de wc ga, zie ik dat het het maandverband is verschoven.. Ik heb zowel als met en zonder vleugels geprobeert. Ik plak het goed tegen m'n onderbroek aan maar toch blijft het gebeuren. Ik ben 1 x doorgelekt, (gelukkig voor mij was dat thuis) 

Hier zijn mijn vragen.

1. Welke soort maandverband gebruiken jullie? (Ik mag nog geen tampons gebruiken)  ik gebruik deze

2. Zijn jullie al een x doorgelekt? nee nog nooit gelukkig

Alvast bedankt voor het antwoorden :)

 

Badge +1

1. Welke soort maandverband gebruiken jullie? (Ik mag nog geen tampons gebruiken) 

Ik gebruik zelf meestal maandverband met vleugels en in de nacht gebruik ik nachtmaandverband x

 

2. Zijn jullie al een x doorgelekt? 

Jupp jammer genoeg wel, ik ben volgens mij al best vaak doorgelektt, 5 x thuis en 1 keertje op school :/

Het is wel allemaal goed gekomenn!

Reageer