Skip to main content
Vraag

ongesteld en bh

• January 30, 2025
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Hoiii, wanneer is het normaal voor een Nederlands meisje om ongesteld te worden en een bh te dragen? Alvast bedankt!

4 reacties

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • January 30, 2025

Als jongen kan ik hier in principe ook op reageren. Het antwoord is heel simpel voor beide vragen…

een BH dragen is normaal wanneer je borsten begint te krijgen, de leeftijd daarvan verschilt natuurlijk per meisje maar de meeste meiden dragen hun eerste Bh (volgens Google) rond de 12 en 14. 

Ongesteldheid heb ik zelf natuurlijk geen last van maar volgens verhalen die ik heb gehoord van vrouwen/meiden om me heen is het leeftijdsverschil echt heel groot. Ik heb verhalen gehoord van meiden die op hun 12e ongesteld werden en meiden gehoord die op hun 16e pas ongesteld worden. Dit kan dus erg verschillen. Maak je daarom geen zorgen als je wat later bent :)

houdoe

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Ik ben een jongen maar toch: 

Gemiddeld begint de borstvorming als een meisje 10,5 jaar is en is ze bijna 13 bij de eerste menstruatie. Maar dit kan ook eerder of later zijn. In het jaar voordat een meisje ongesteld wordt, verandert er veel in haar lichaam: hormonen nemen toe, ze groeit in de lengte en krijgt rondere lichaamsvormen. (Bron: jeugdengezinutrecht.nl)

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 1, 2025

Hoii ik ben een meisje en ik ben 12 ik draag een bh en ben ongesteld maar zoals de anderen zeggen verschilt het heel erg

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 2, 2025

Hey mop ik ben zelf een meisje van 13  en ik ben al ongesteld geworden op mijn 12e ik begon met bh dragen op mijn 11e maar voor iedereen verschilt het 

als je eigenlijk al je tepels begint te voelen dan kan het wel tijd zijn om je bh te kopen als je daar fijn bij voelt 

ongeveer 1,5 jaar voordat je ongesteld word krijg je wit spul in je ondergoed en dan weet je dat het er binnenkort aankomt ik zelf kreeg de week voordat ik ongesteld werd best veel pukkels enzo maar dat verschilt 

niks om je zorgen over te maken dus 😘

Xx 💋