Vraag

ongesteld

  • 14 December 2023
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Oke hoi ik ben een meisje van 12 

En ik denk dat ik voor het eerst ongesteld ben want vanochtend ging ik naar de wc en zat er bruin spul tussen me poes en ik had niet de grote boodschap gedaan dus toen ik terug kwam van school ging ik weer kijken en zat het er weer het is dus beetje donker bruin en het zit in mn ondergoed dit zou het teken zijn van oud bloed kunnen jullie me helpen ik heb trouwens best wat borst groei de afgelopen week veel puistjes en veel kramp help!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Heb je thuis maandverband? Dan kan je dat gewoon gebruiken. Het is goed 9m sowieso 2 reserve mee te nemen, voor als je echt ongesteld wordt op school.

Als je niks hebt, ga naar de dichtstbijzijnde supermarkt en koop wat.

Geen zorgen verder, het is volkomen normaal.

 

Liefs,

       M.

Reputatie 2
Badge +1

Heb je thuis maandverband? Dan kan je dat gewoon gebruiken. Het is goed 9m sowieso 2 reserve mee te nemen, voor als je echt ongesteld wordt op school.

Als je niks hebt, ga naar de dichtstbijzijnde supermarkt en koop wat.

Geen zorgen verder, het is volkomen normaal.

 

Liefs,

       M.

Dankjewel ondertussen is het gezond rood en heb ik maand verbant in nu nog tegen mn moeder zeggen

Reputatie 4
Badge

Hoii, wat naar dat je de eerste keer ongesteld bent. Ook al is het ook best fijn natuurlijk, hier wat tips.

Mijn tips zijn:

  • Je ouders laten weten dat je het hebt. Dat is handig als je echt hele erge krampen gaat hebben of te veel bloed gaat verliezen. (Dat is best uitzonderlijk maar gebeurt heel af en toe)
  • Draag maandverband, start later pas met tampons. Ze kunnen zeker bij de eerste keer heel gevoelig zijn.
  • Neem paracetamol tegen de krampen of aleve feminax als het echt heel erg wordt. Overleg dat eerst met je ouders dat is namelijk een heftig middel wat goed helpt maar soms bijwerkingen kan hebben.
  • Zorg dat je in je tas maandverband en inlegkruisjes hebt. Dan heb je altijd iets bij je want de eerste tijd dat je je ongesteldheid hebt is het nog heel onregelmatig. 
  • Draag s’nachts maandverband met vleugels. Anders gaat het heel erg draaien en dat is echt niet fijn.
  • Stel je hebt niks bij je, wees dan niet bang om te vragen aan meiden van de leeftijd 16 of ouder. Het iets volledig normaals waar veel vrouwen je bij kunnen helpen. Op je school kun je het ook vragen bij de conciërge.
  • Laatste tip: eet chocola!! Het helpt echt, er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan 😁🍫.

Veel succes en een beetje gefeliciteerd! 🥳

Groetjes Mara (nickname)

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben zelf jongen, maar ik heb wel wat mee gekregen van mn ex. Als je krampen krijgt kan je bijv een warme douche nemen, of bad. Je kan ook een warme kruik of water fles op je buik leggen. En zij nam ook altijd extra maandverband mee. Naar school, werk, etc. En het is idd zoals @Mara.xy zegt niks voor je om te schamen. Het is nattuurlijk en het gebeurd zo goed als alle vrouwen. Dus als je je maandverband bent vergeten of je moet checken of je bent doorgelekt dan is dat niet erg om te vragen.

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb zelf een briefje geschreven waarop stond dat ik ongesteld was en dat ik al maandverband had.

Dat is denk ik het beste.

 

Liefs,

       M.

Reageer