Vraag

Ongesteld

  • 22 March 2022
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben een meisje van 11 en ik ben nog niet ongesteld maar ik wil alvast inlegkruisjes in men onderbroek doen voor het geval dat ik ongesteld word zou ik tegen mijn moeder zeggen dat ik ongesteld ben marr ik ben het niet. 🤨

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hallo! Ik denk dat je geen inlegkruisjes in je onderbroek moet doen, totdat je echt klachten hebt of symptomen van ongesteldheid. Het kan namelijk nog heel lang duren voordat je echt ongesteld bent. Als je de eerste keer ongesteld word, lek je niet gelijk door en merk je het best snel. Ik zou geen inlegkruisjes halen als het voor niks nodig is. Maar als je het echt wil, zou ik dit gewoon uitleggen aan je moeder en gewoon zeggen dat je inlegrkuisjes voor de zekerheid wilt hebben. Eerlijk zijn is het beste.

Groetjes, c0cootje

Ik ben het met c0cootje eens, ik zou niet nu al beginnen met inlegkruisjes. Het kan inderdaad nog een hele tijd duren. Ook is het natuurlijk niet meteen een gigantische rode golf als je voor het eerst ongesteld wordt. Het begint met wat lichte roodbruine afscheiding of misschien een paar druppeltjes bloed. Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat je in een keer doorlekt.

Wat je wel zou kunnen doen, is voor de zekerheid een inlegkruisje, tampon of maandverbandje in je tas te doen zodat wanneer het toch net op een verkeerd moment komt, je wel voorbereid bent. Iets uit voorzorg bij je hebben is geen gek idee, maar ik zou niet nu al elke dag inlegkruisjes dragen. Dat is gewoon niet nodig en daarom dus complete verspilling.

Reageer