Vraag

ongesteld

  • 18 March 2021
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Haii ik ben 13 en ongeveer een half jaar bijna een jaar geleden ben ik 1 keer ongesteld geweest, tenminste er kwam alleen bloed bij het plassen. Ik ben bang dat er iets mis is, ik werd het vlak na dat ik voor het eerst had gemasturbeerd dus ik ben bang dat het daar iets mee te maken heeft. Wat kan het zijn?


3 reacties

Je eerst cycli zijn vaak heel onregelmatig maar als het al bijna een jaar geleden is, denk ik niet dat dat bloed van je menstruatie kwam. Het zou goed kunnen dat het inderdaad door het masturberen kwam. Het gebeurt wel vaker dat er een wondje ontstaat. 

Allesoverseks.be:  “Indien er bij het binnenkomen van een penis, vinger of seksspeeltje bloedverlies optreedt, dan wordt dit meestal veroorzaakt door kleine wondjes in de vaginawand ten gevolge van onvoorzichtige penetratie, eerder dan door het inscheuren van het hymen.”

Maar wij zijn natuurlijk geen dokters hier. Als je denkt dat er wat mis is, kun je het best even naar de huisarts gaan. Dit is misschien spanend, maar een huisarts kan je vaak snel gerust stellen. Voor je huisarts hoef je je ook echt niet te schamen, zij zien zulke dingen elke dag. En als je liever door een vrouw geholpen wordt, kan je dat ook gewoon aangeven.

Badge +1

het heeft daar niks mee te maken, in het begin dat je ongesteld bent geworden, is het heel normaal dat het afwisseld, zolang je geen seks met een jongen hebt gehad, is er niks aan de hand (anders KUN je zwanger zijn)

Hoi,

 

waarschijnlijk is het inderdaad een inscheuring geweest waardoor er een beetje bloed vrijkwam. 
Het is ook heel belangrijk dat je voorzichtig met je vagina omgaat en er niet van alles in stopt. (om het maar zo te zeggen!) (heb je er nu nog last van?)

Vooral omdat je zei dat het na het mastruberen tijdens het plassen meekwam kan ik wel zeggen dat dit hoogstwaarschijnlijk geen menstruatie is geweest. Want dan zou je het daarna ook nog een keer gehad moeten hebben (het is namelijk niet na een plasbeurtje over)

Er zijn onregelmatige menstruaties in het begin. Maar omdat je maar één keer wat bloed had bij het plassen kan het geen menstruatie geweest zijn. 

 

En wees niet bang dat je nooit ongesteld zult worden. Want er zijn genoeg meiden die het rond hun 14e/16e levensjaar pas voor het eerst worden!

 

Groetjes Jent

Reageer