Vraag

Ongesteld

  • 2 March 2021
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo, 

Mijn beste vriendin is voor het eerst ongesteld geworden. Ik ben al bijna een jaar ongesteld, maar durfde het niet tegen haar  zeggen.  Zei vertelde het wel gelijk aan mij en voel mij heel schuldig dat ik het haar niet eerder heb verteld. Ik ga vanmiddag met haar wandelen en wil graag het gesprek over ongesteldheid beginnen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat gesprek moet beginnen en hoe ik mijn excuses aanbieden. 

Reageer alsjeblieft gauw, want vanmiddag ga ik al met haar wandelen.!

 

Groetjes Louise.


4 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Misschien kun je gewoon zeggen dat je het ook al bent..

Dat is toch niet raar...

Oké bedankt voor je reactie.

Ik weet alleen niet hoe ik dat gesprek moet beginnen 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi 3846Louise,

Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar ik reageer toch even. 

Je kan natuurlijk beginnen met een vraag. Dan geef je het gesprek gewoon door aan  je vriendin en merk je vanzelf of ze er wel of niet over wilt praten. Je kan bijvoorbeeld  vragen of ze buikpijn heeft. Of juist zeggen (als jij toevallig ongesteld bent) dat jij buikpijn hebt. Als ze dan vraagt hoezo kan je zeggen dat je ongesteld bent. Het gesprek komt er wel op dan. Daarna denk ik wel dat het gewoon vanzelf gaat.

Ik was (alweer een tijdje geleden) ook net ongesteld geworden. Toen ik het aan mijn vrienden wilde vertellen ging het ongeveer zoals ik hierboven beschreef.

Ik denk, omdat ze het meteen aan jou vertelde, dat je vriendin het niet zo'n ongemakkelijk onderwerp vindt. Dus waarschijnlijk wordt het niet heel ongemakkelijk. 

Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat jij een tijdje geleden ook ongesteld was geworden, maar dat je er niet aan dacht om het te vertellen en dat je het nu nog even wil zeggen. Heel simpel, al kan het wel een beetje random aankomen. Maar dat is niet heel erg.

Hopelijk heb je er wat aan en ben ik nog op tijd, succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Heel erg bedankt voor je reactie heb er echt wat aan gehad. 

Groetjes,

Louise 

Reageer