Skip to main content

Heeeyhoi, ik blijf dit weekend bij m’n vriend slapen alleen word ik morgen ( als het goed is) ongesteld. Ik begin dan ook vanaf morgen met de pil te slikken maarja dat heeft niet veel nut als ik al ongesteld ben.. en mijn probleem is altijd ( en vooral als ik langer bij iemand en blijf slapen) is ongesteld worden. Want waar laat je die vieze maandverband, want ik vind het akward om het daar weg te gooien in de prullenbak. En wat is dan het beste om te gebruiken( dit is ook de eerste keer dat ik daar ben namelijk)

grrrrrr

Ai dat is vervelend maar iedere girl en vrouw heeft daar last van dus het is niet akward of raar! heb het er even over me je vriend en vraag of er een prullenbak is alles komt goed hoor niemand vind dat raar!

groetjessss

Hey, 

Ik snap dat het heel vervelend is. Maar zoals you_are_amazing al zegt, iedere vrouw heeft dit dus op het is eigenlijk niks om je voor te schamen. Ik ben zelf een keer op kamp ongesteld geweest en achteraf heb ik me hier toen veel te veel zorgen om gemaakt. Natuurlijk is het vervelend, maar niemand vind het raar.
Als je nou echt niet wilt dat iemand het weet moet je je maar bedenken wie er eigenlijk in een prullenbak kijkt wat erin zit. Ik in ieder geval niet. 
Het komt wel goed, achteraf kan je waarschijnlijk wel lachen over hoeveel zorgen je je maakte.

J8j8

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@J8j8 Hey, ja dat klopt ook wel maar diegene die de prullenbak moet legen ziet t dan wel..

Weet je dat er ook hygiënezakjes zijn? Dat zijn zakjes speciaal voor maandverband of tampons die niet doorzichtig zijn en afsluiten zodat er geen geur ofzo uit komt. Deze kan je gewoon bij de Kruidvat kopen. Ik doe toch altijd wel om het maandverband/de tampon een wc-papiertje voor de zekerheid. Gewoon erin stoppen en het zakje dichtknopen.

Deze zakjes zijn gemaakt zodat niemand kan zien of ruiken wat er in zit. Misschien kan je deze meenemen. Ze zijn ook supergoedkoop. Wij kopen ze altijd bij de Kruidvat en het is echt €0,69 voor 50 stuks. Hier een linkje:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-hygienische-wegwerp-zakjes/p/28328

Ik gebruik de zakjes altijd, ook als ik thuis ben. Ze zijn prettig te gebruiken dus als je je schaamt zeker een aanrader.

Je zegt dat je maandverband gebruikt, maar als je ook tampons prettig vind kan je ook een menstruatiecup gebruiken. Deze zijn wel duur maar je kan ze steeds hergebruiken en tot 12 uur laten zitten. 1 cup kan je jaren gebruiken, dus ook goed voor het milieu. Je kan het bloed volgens mij gewoon op een wc-papiertje doen en dan in de wc gooien (rechtstreeks in de wc zakt het naar beneden zegt mijn moeder, ik moet de cup nog proberen) en dan heb je helemaal geen afval.

Veel plezier met je weekend!

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Thanks voor de tips! Ik zal eens kijken naar die zakjes xx

Reageer