Skip to main content
Doet het pijn als je ongesteld wordt?

Kan je er gewoon met je vriendinnen over praten??

Meisjes die wel al ongesteld zijn willen jullie me helpen???
Ik heb soms pijn in mn onderrug en voel me soms misselijk. Ik vind het raar om er met je vriendinnen over te praten .
1. Ik kreeg de eerste dag geen buikpijn, de 2e, 3e enz. tot 7e wel, ik vond wel het wel lang en had veel bloed 😛.

2. Ik begon eerst van ; zijn jullie al ongesteld.

3. Ja ik help je. 😛 ik ben het 3 week geleden het eerst geweest 😛 dus ik heb nog geen 2e x gehad :(

x
heeyyy,

Bij mij doet het alleen de 1e dag/midag pijn (paracetemol en het is weg 😉 maar dat is bij iedeen persoonlijk.

Je kan er met vriendinnen over praten somige die het nog niet zijn zullen het raar vinden maar die het wel zijn zullen je helemaal begijpen.

Tuuurrrlijjkkkk help ik je in ben het al 1,5 jaar dus genoeg ervaring ;)

xx
heey ik heb nog nooit last van men buik gehad maar ik lek zoooooo vaak door ben eind juli geworden nu nog steeds en lek heeel erg door op school komt et zelfs op de stoel ik wil je niet bang maken want dit gebeurd zelden maar je hoefd niet altijd last van je buikte krijgen want had ik ook niet!

xxx
en ik kan er gwn met vriendinnen over praten
Ik kan er ook met mn vriendinnen over praten, okal ben ik het nog niet. 
Voor sommige is het geen onderwerp waar snel over gepraat wordt. 

maar je vriendinnen zullen het ook al zijn, en als ze het niet zijn worden ze het nog. Dus daar kun je echt wel met ze over praten.

Zelf heb ik nooit last gehad van mijn ongesteldheid, op mijn 10e werd ik het voor het eerst. Nu al een lange tijd niet meer. 

Maar toen ik het nog wel iedere maand werd nam ik wel eens een pijnstiller in. 
je moet je er in iered geval niet op verheugen. dat deed ik 2 jaar lang. toen werd ik het en ik haatte het! ik had geen buikpijn, hoofdpijn, of een humeur. maar ik ben wel onzeker. ik ben nog nooit door gelekt maar ik ben er wel altijd bang voor. als ik het langer dan 7 dagen ben raakt het kriebelig en geïriteerd van het maandverband. tampons durf ik niet. ik heb het wel geprobeerd, maar het lukte niet en ik werd heel gefrustreerd en onzeker. je kan het niet vergelijken met plassen want je kan het niet zelf inhouden en het gaat dag en nacht door. ik vind het zelf behoorlijk smerig. ik heb zelf altijd een reserve maandverband in mijn tas zitten op school. wel vermomd, want niemand mach het zien. ik kan er wel over praten met vriendinnen. maar alleen als ik toevallig weet dat zij het ook al is. ik voel me de dag er na meestal heel volwassen en vrouwelijk door. dat voelt goed. verder is het klote.

succes

XXX, Yasmini1234
Ik voel er eigenlijk nooit iets van ik voel me gewoon vrolijk en extreem hyper (dat wel) maar ik bloed veel en ik ben altijd onzeker of ik niet doorlek dat vind ik heel vervelend want dan ben ik bang dat iemand anderes het ziet op school en dat ik misschien niet merk dat ik doorlek. en tampons durf ik niet .
Ik wil je graag helpen :3

Het was eind gr.5 dat ik het voor het eerst kreeg en ik zit nu in de 2e dus ik heb het ook al best lang.

de eerste 2jaar had ik nooit last van, maar nu krijg ik pijn in mijn onderbuik en rug. Ik neem niet een paracetemol. Ik probeer dan meestal gwn aflijding te zoeken,

Ik kan er met mijn vriendinne over prate, maardan begin ik er zelf nooit over =d dan is het meestal dat ze dan zegge, Heb buikpijn endan is het je cadeau? ( we noemen ongesteldheid bij ons dat je een cadeao hebt endan vraag je naar cadeau papier voor maandverband of tampon } endan beginnen we meestal over van de eerste keer.

Je kan mij altijd wat vrage dr over.

Succes
ohja, en het is best vervelend als je maandverband moet dragen. Ik zweet meestal helemaal...

En : Je moet ABSOLUUT niet in tampons slapen. Dat is heel onhygienisch, want je slaapt langer als 3 uur (om de 3 uur moet je er een nieuwe in doen). Behalve als je om de 3 uur wakker wil worden ...
Doet het pijn als je ongesteld wordt?

Kan je er gewoon met je vriendinnen over praten??

Meisjes die wel al ongesteld zijn willen jullie me helpen???

hallo littlegirl 

Het doet niet pijn als je ongesteld word, maar bij iedereen is het anders. 

Ik praat er gewoon met mijn vriendinnen over. Bij ons is het gw een normaal onderwerp als we er overpraten. 

Ookal worden wij het in de les, wij kunnen aan elkaar vragen voor maandverband of tampons. 

groetjes anoniem
Bij mij deed het zo'n zeer dat ik kotste, en tuurlijk kun je er met je vriendinnen over praten, maar voor iedereen is het verschillend, de een heeft meer pijn dan de ander, en misschien bij jou, doet het geen zeer,! 😃
De eerste keer toen ik het had had ik heel veel last van krampen en bruine (tot zwarte) afscheiding, maar een paar maanden later was ik het opnieuw, maar toen met bloed:S het verschilt per persoon. maar het is best belangrijk om er met iemand over te praten, het hoeft niet persee een vriend of vriendin te zijn, maar het kan ook met een familielid, als je dat fijner vindt! het zal in het begin miss een beetje awkward zijn.. maar denk er bij na dat ALLE meisjes ongesteld worden!;) dus je hoeft je nergens voor te schamen!:$ veel s6 nog! Xx anoniempje.

Hi!! Ik ben ongesteld geworden toen ik 12 was! (Ben nu 13) Het is echt niet iets om je voor te schamen ofzo hoor! Ik praat er ook altijd met m'n vriendinnen over! Soms kan dat hardstikke fijn zijn. En de pijn…

Ik wil je niet bang maken ofzo hoor, maar het kan soms behoorlijk pijn doen..🥴 

Maar toen ik het voor het eerst was deed de eerste dag helemaal geen pijn! Ik merkte niet eens dat ik t was geworden, totdat ik naar de wc moest, toen zag ik het in m'n onderbroek.

Als ik nu ongesteld ben heb ik vaak gewoon heel veel pijn in m'n onderbuik, vaak een beetje zeurderige pijn.

En 2 tipjes voor als je het bent:

1. Eet heeeel veel chocolade!!

2. Als je veel buikpijn hebt, maak dan een warme kruik en leg die op je buik!

Hoop dat je er wat aan hebt! Xx 😘

Reageer