Vraag

ongesteld


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben 15 en word dit jaar 16 maar nogsteeds niet ongesteld geworden. Sinds ik 9 was begon mijn pubertijd. Toen ik 11/12 was, had ik mijn groeispurt, schaamhaar, acne noem het maar op. Ik heb alleen nooit afscheiding of mijnveerste ongesteldheid gehad. Ik begin me hier wel steeds meer zorgen over te maken, omdat mijn familie al ongesteld ongesteld werd rond de 12 jaar.

Weet iemand wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn of wat ik moet doen?


3 reacties

Hoi

 

Het is in principe niet ongewoon om pas rond je zestiende ongesteld te worden. Aangezien je echter al vroeg tekenen vertoonde van de puberteit en je menstruatie uitblijft, zou je voor de zekerheid eens langs kunnen gaan bij de huisarts. Vertel daar gerust wat je hier verteld hebt; dat je vanaf je negende al in de puberteit kwam, dat je familieleden al op hun twaalfde ongesteld werden, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge

Heyy 

Heel verveelent voor je mijn moeder had het zelfde en zij was 16 toen ze naar de dokter ging en nu heeft ze heel erg onregelmaatige ongesteldheid dus bijv maar 8 keer per jaar dus gewoon naar de dokter gaan hun weten wel wat je moet doen

Ik ben bijna 17 en afgelopen maandag pas voor t eerst ongesteld worden dus echt geen zorgen 

Reageer