Hey, is het normaal dat ik 16 ben(bijna 17) en nog steeds niet ongesteld? Ik maak me wel een beetje zorgen erom.
Pleeg raad bij de huisarts
Hoi
Het is vrij uitzonderlijk om rond je zeventiende nog niet ongesteld te zijn geworden, maar het kan. Dit is niet per se een reden tot paniek. Heb je een idee wanneer je moeder voor het eerst ongesteld werd? Als haar eerste menstruatie evenwel pas rond haar zeventiende plaatsvond, zou het kunnen dat jullie er eenvoudigweg wat later bij zijn.
Heb je verder tekenen van de puberteit? Lichaamsbeharing bijvoorbeeld, en borstontwikkeling? Als ook deze uitblijven, zou je, zoals Goodboy voorstelde, ten rade kunnen bij de huisarts. Ook als je wel al lichaamsbeharing en borsten zou hebben, kan een onderzoekje geen kwaad.
Gr. Kenshin
Hoi,
Wij hebben op school geleerd dat als je rond je 15/16 nog niet ongesteld bent dat je dan naar de huisarts moet, die gaat dan kijken of je vruchtbaar bent of of je ooit nog wel ongesteld wordt. Het gaat voor jou waarschijnlijk wel beschamend worden maar je huisarts ziet bijna elke dag wel een vagina of een penis. Als je een mannelijke huisarts hebt kan je ook altijd vragen of je even een vrouwelijke huisarts mag.
Xxx anoniememeid
Hoi
Het is vrij uitzonderlijk om rond je zeventiende nog niet ongesteld te zijn geworden, maar het kan. Dit is niet per se een reden tot paniek. Heb je een idee wanneer je moeder voor het eerst ongesteld werd? Als haar eerste menstruatie evenwel pas rond haar zeventiende plaatsvond, zou het kunnen dat jullie er eenvoudigweg wat later bij zijn.
Heb je verder tekenen van de puberteit? Lichaamsbeharing bijvoorbeeld, en borstontwikkeling? Als ook deze uitblijven, zou je, zoals Goodboy voorstelde, ten rade kunnen bij de huisarts. Ook als je wel al lichaamsbeharing en borsten zou hebben, kan een onderzoekje geen kwaad.
Gr. Kenshin
Ik heb wel al borsten en haar daar beneden, maar echt helemaal nix onder mn oksels. Dat vind ik wel een beetje raar, maar ook wel fijn.
Kan ik me voorstellen, dat je het uitblijven van okselhaar fijn vindt. Echter ga je best eens langs bij de huisarts. Dat je (nog) geen okselhaar hebt, zou namelijk kunnen wijzen op een ontregeling in je hormonen.
Gr. Kenshin
Ik ben inmiddels voor t eerst ongesteld geworden, maar bedankt voor julie hulp
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.