Vraag

Ongemakkelijk bij fysiotherapeut

  • 10 May 2022
  • 3 reacties
  • 599 Bekeken

Badge

Heyyy,

Ik was vandaag voor het eerst bij de fysio omdat ik last heb van mijn knie. Mijn fysio therapeut heb ik niet zelf gekozen en het is een vriendelijke man… toch voel ik me niet helemaal op mijn gemak om in mijn ondergoed te liggen terwijl hij heel dicht op mij staat en rek oefeningen bij mij doet. Ik voelde mij er erg ongemakkelijk bij.

Ik heb al gegoogled of je wellicht een kort broekje aan mag doen maar online staat dat dat niet handig is. Heeft iemand tips??

Groetjes


3 reacties

Ik heb zelf alleen ervaring met een vrouwelijke fysio, maar denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Ik ging toen heen voor scheenbeenklachten en werd aan de telefoon al gevraagd om sportkleding mee te nemen omdat ze me even op de loopband wilde zien. Daarna moest ik de behandeltafel op maar kon mijn shorts gwn aanhouden. Ik vermoed eigenlijk dat dat voor een knieblessure ook wel kan. Het hangt er een beetje vanaf wat er nodig is denk ik. Kijk als je liesklachten hebt, ontkom je er niet aan lijkt me, maar ik denk dat je bij alles onder het bovenbeen wel shorts aan kan houden. Je bent er nu een keer geweest. Wat is jouw inschatting, kan hij zijn werk doen als jij een korte broek aanhebt? En als je daar aankomt in shorts, kan het altijd nog uit als het echt moet.

Ook kan je misschien bellen of er ook een vrouwelijk fysiotherapeut is. Misschien dat je je daar prettiger bij voelt. 

Badge

Ik heb zelf alleen ervaring met een vrouwelijke fysio, maar denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Ik ging toen heen voor scheenbeenklachten en werd aan de telefoon al gevraagd om sportkleding mee te nemen omdat ze me even op de loopband wilde zien. Daarna moest ik de behandeltafel op maar kon mijn shorts gwn aanhouden. Ik vermoed eigenlijk dat dat voor een knieblessure ook wel kan. Het hangt er een beetje vanaf wat er nodig is denk ik. Kijk als je liesklachten hebt, ontkom je er niet aan lijkt me, maar ik denk dat je bij alles onder het bovenbeen wel shorts aan kan houden. Je bent er nu een keer geweest. Wat is jouw inschatting, kan hij zijn werk doen als jij een korte broek aanhebt? En als je daar aankomt in shorts kan het altijd nog uit als het echt moet.

Ook kan je misschien bellen of er ook een vrouwelijk fysiotherapeut is. Misschien dat je je daar prettiger bij voelt. 

Dankjewel Lisa! Ja ik heb dus kennelijk last van mijn knie vanwege mijn hamstring. Maar bedankt voor de tip! Volgende week neem ik gewoon een broekje mee, die kan altijd nog uit

Reputatie 4
Badge +3

Doen wat jezelf prettig vind. ik heb zelf nog nooit fysio nodig gehad dus kan ook weing adviseren. bedenk wel dat er engerds tussen kunnen zitten. las laatst weer iets over een fysio ergens in drente(?) ga op je goede gevoel af.
Broekje voor hamsring lijkt me een goed idee. denk wel dat ik gwoon in me string zou gaan

xx

 

Reageer