Vraag

ongelijk ooglid

  • 12 February 2023
  • 5 reacties
  • 38 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey mensen,

Daemon(17)hier ik heb even een vraag over wat jullie er van vinden als iemand een ooglid heeft die iets meer hangt dan de ander. Want ik heb dit probleem zelf tis mij nooit heel erg opgevallen ook al wist ik wel dat het er zat maar het boeide me gewoon niet. Maar de afgelopen tijd zie ik het voor mijn gevoel heel erg en lijkt het net alsof een van mijn ogen moe is door dat hangende ooglid. En ja ik weet dat je een ooglid correctie kan doen maar ik heb geen 3000 euro daarvoor over. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden van mensen die dit ook hebben. Vinden jullie het lelijk? Of misschien maakt het je niet uit. Ook zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden als iemand bijvoorbeeld een zichtbaar asymmetrisch hoofd hebben? (bijv een wenkbrauw die hoger zit dan de ander)

 

groetjes daemon


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi Daemon,

Mij maakt het echt helemaaaaal niks uit als iemand iets heeft zoals een hangend ooglid. Heeel veel mensen hebben een onsymmetrisch gezicht. Niks mis mee. En ik denk ook dat je jezelf druk kan maken over dingen die voor andere helemaal niet opvallen of waar ze niet gek van opkijken. Dat heb ik namelijk zelf wel.

Als je last hebt van je oog kan je altijd even langs de huisarts gaan.

 

Joeeee

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Deamontargaryen ,

ik ben het wel eens met @jaivy.

Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf denkt dat er iets opvallends aan je te zien is, dat je dan denkt dat anderen dat dan ook zullen zien. Maar wat voor jou opvallend is, hoeft dat voor anderen niet te zijn. We zijn allemaal verschillend, maar toch ook weer gelijk. Iedereen is sws wel een beetje anders en dat maakt iedereen uniek.

 

Zelf heb ik door ‘mijn auto ongeluk met papa’ een beetje een raar oor en een kaal plekje op mijn hoofd omdat het toen verbrand was.

Normaal kun je het niet zien, omdat ik sinds die tijd mijn haar heb laten groeien (zo over mijn oren en bijna tot op mijn schouders, maar wel een cool kapsel en niet een matje. Als mijn haar nat is kun je het wel zien. Eerst vond ik dat niet leuk 😪 en nu eigenlijk nog steeds niet, maar ik ben het wel gewend, ook dat soms iemand vraagt hoe het komt. Dat is dan eerder lief bedoeld dan vervelend, dus ja.

 

Het is wat het is. Ze kunnen er (bij mij) nu toch niks aan veranderen en ik ben er aan gewend, soort van en denk er niet echt meer over na. Geen idee of ik er later iets aan wil laten doen. Volgens mij moet ik dan sws 18 zijn, dus nog bijna 3,5 jaar wachten en ik wil me er niet ongelukkig door voelen, dus dan maar accepteren.

Btw, het is bij jou niet pas plotseling gekomen toch, want als dat wel is, of als het ineens erger is geworden, dan zou ik de huisarts vragen of er iets aan de hand is…. als het steeds hetzelfde is, is het vast niet iets om je zorgen over te maken, anders hadden je ouders of vrienden ofzo het ook wel opgemerkt, denk ik.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 3
Badge +1

@jaivy 

Super bedankt voor de reactie en ik heb er niet echt last van hoor tis meer gwn dat het er zit maar zal niks ernstigs zijn

Reputatie 3
Badge +1

@MickeyMouse 

Heb het al heel lang maar ik zie het nu wat meer ik denk dat mijn oog een beetje geïrriteerd/ontstoken is waardoor je het nu nog duidelijker ziet maar in ieder geval bedankt voor je reactie het heeft wel geholpen 

Reputatie 7
Badge +17

Niemand is perfect. We hebben allemaal ‘eigenaardigheden’. Natuurlijk kan zoiets je wel onzeker maken maar dat is echt niet nodig.

Reageer