Skip to main content

Oneindige Dorst

• May 15, 2025
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 jaar. Ik heb nu al een paar maanden een enorme dorst. Soms drink ik wel acht liters per dag. Het kwam uit het niets, mijn ouders moesten mij eerst altijd aansporen om wat te drinken.

Deze dorst speelt al een langere tijd, ik heb nu al twee jaar wat meer dorst. (De laatste tijd is het wel heel erg.) Het komt wel in periodes. Ik ben ook al vier keer bij de huisarts geweest, zij waren bang dat ik type 1 diabetes had. Ik was namelijk ook veel aan het plassen (wat best logisch is als je acht liter drinkt), ik was ongeveer 5 kilo afgevallen en ik was meer moe dan normaal. Dus werd er vier keer mijn bloedsuiker gemeten, het zat elke keer goed.

Nu heb ik nog steeds deze dorst en geen dokter, ook niet in het ziekenhuis, weet waar het aan licht.

Soms denk ik: had ik nou maar type 1 diabetes. Misschien dat het mij rust zou geven. Eindelijk weg van deze oneindige dorst. Het is zo irritant. 

Is het raar dat ik dit denk?? Als ik dit denk voelt het echt alsof ik gek ben

4 reacties

• May 16, 2025

Hallo,

Het is zeker niet raar dat je dat denkt, ik denk dat ik wel begrijp waarom je dat denkt en ik denk ook dat ik in dezelfde situatie ook zo zou denken.

Ik zou alleen niet weten wat je met deze situatie moet, ik heb wel wat linkjes op het internet gevonden, misschien helpt dat?

Veel sterkte!

Veel dorst: Veel dorst (overmatige dorst): oorzaken en behandeling

Oorzaken van veel dorst - Dokter.nl

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 16, 2025

Bedankt!

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 16, 2025

Lijkt enorm op diabetes, misschien eens langs een andere dokter gaan voor een second opinion?  Of zou een blaasontsteking ook een optie zijn? Heb je pijn bij het plassen? 

Liefs Silence 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 17, 2025

Lijkt enorm op diabetes, misschien eens langs een andere dokter gaan voor een second opinion?  Of zou een blaasontsteking ook een optie zijn? Heb je pijn bij het plassen? 

Liefs Silence 

Ik heb geen pijn bij het plassen (of de andere dingen die bij een blaasontsteking horen), maar dankjewel voor het idee. Had er nog niet aan gedacht.

Een second opinion is een goed idee.

Bedankt!!