Skip to main content

Ik ben een meisje van 14 en ik heb niet persee hulp nodig, maar ik zou graag wat tips willen.

Ik ben al sinds dat ik klein was, best wel dun. Ik ben nu nogsteeds best dun, maar ik eet wel genoeg eten en soms eet ik zelfs meer dan ik normaal eet. Maar er zijn vaak mensen die dan gelijk gaan zeggen dat ik anoreia heb, doordat ik zo dun ben. Er wordt ook vaak tegen me gezegd dat ik meer moet gaan eten terwijl ik eigenlijk meer dan mijn leeftijdsgenoten eet. Ik heb ook een bmi-test gedaan en daardoor weet ik dat ik ondergewicht heb. Ik eet over het algemeen best wel veel dus daar kan het volgensmij niet aan liggen. Ik probeer ook elke dag te ontbijten, lunch te eten en avondeten. (en tussendoor eet ik ook). Ik kom daardoor ook aan, want ik woog eerst 39kg en nu weeg ik 42,7 kg. Ik vraag me nu dus af hoe ik wat meer kan aankomen, want ik vind het wel fijn om wat aan te komen.

Ps: ik negeer nu alle opmerkingen die ik krijg, want ik weet zelf ook wel dat ik geen anorexia heb. En ik ben ook helemaal niet onzeker over mijn lichaam, ik wil gewoon wat aankomen zodat ik van mijn ondergewicht af kom . En als je zelf ook ervaringen met ondergewicht hebt, of met aankomen dan zou ik graag jouw verhaal willen horen.

Hey anoymous.x

Je kan dit volgen hierdoor kom je snel aan 

08.00 uur 's ochtends muesli met yoghurt (normaal krijg ik ontbijt niet door mijn keel 's ochtends, maar dit lukte prima) 10.00 uur 2 boterhammen 12.00 uur 4-6 boterhammen, met iets lekkers als een eitje 15.00 uur 2 boterhammen en iets gezonds 18.00 uur goede maaltijd 19.30.uur 1 uur trainen * 21.00 uur een half bordje eten om je lichaam weer aan te sterken, dit kan bijvoorbeeld pasta (Als je 's avonds niet traint dan moet je 2 uur voor het slapen gaan niets eten doordat je lichaam dan niets hoeft te doen en dan wordt het eten omgezet in vet.)

Ik hoop dat je dit gaat volgen en veel succes 

Gr Zaxy

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Anonymous.x  Ik had een paar jaar geleden ook ondergewicht en ik stampte mezelf gwn helemaal vol met yoghurt muesli en boterhammen, ik at altijd een  kom yoghurt met muesli en 6 boterhammen naar school had ik ook altijd veel eten mee. Probeer ook tussendoor gwn een ontbijtkoek of noten reep te eten

heyy, Je zou hier ook met je huisarts over kunnen praten wat het beste is. Zo weet je zeker dat je op een gezonde manier aankomt. en heel goed dat je je niet veel meer aantrekt van die mensen die zulke shit over je zeggen!

Eet kaolo veel pindakaas 

Eet gwn veel noten enz

Reageer