Skip to main content
Vraag

ondergewicht, het kan zijn dat ik een eetstoornis heb?

• January 3, 2025
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4

hi 

ik heb heel zwaar ondergewicht  toen ik in het 6de leerjaar zat woog ik 29kg dat is bijna 10kg ondergewicht nu nog steeds eigelijk iedereen weegt 50 kg uit mn klas en ik kom juist aan 41 kg 

ik weet niet wat ik moet doen maar het kan zijn dat ik een eetstoornis heb  anorexia ik weet dit echt niet zeker maar ik heb alle symptomen 

tips???

5 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 4, 2025

Hoi, je kunt hier eens zoeken: https://www.thuisarts.nl/. Of op wikihow kijken. Maar de beste stap om dit helemaal zeker te weten is naar je huisarts gaan en dit bespreken. Kun je rustig doen, je arts zal je graag helpen en adviseren. En dan volg je de adviezen goed op 💪😎. Dat zou in elk geval al heel knap van je zijn!  Dan ben je ook van deze bezorgdheid en onzekerheid af.  Go for it 👍

Groetjes liefs Tartan X 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 4, 2025

Heyy,

Lastig.. Welke symptomen herken je eigenlijk bij jezelf? Vind je het moeilijk om te eten of is er iets anders aan de hand?  Misschien is het goed om je zorgen met je ouders te bespreken? Die kunnen je denk ik wel verder helpen en steunen hiermee.

En misschien heb je iets aan deze site daar wordt veel verteld over eetstoornissen en andere dingen die met gewicht te maken hebben daar staan denk ik ook wel tips tussen waar je wat aan hebt: https://www.99gram.nl/

Misschien zijn dit niet de beste tips, maar hopelijk heb je er toch wat aan! Sterkte!🍀

Liefs, ItsJustMe <3

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hey Nevadatje, 

Ai, wat vervelend allemaal. Heb je het tegen iemand gezegd? Je kan samen misschien naar de huisarts gaan.. Goeie websites van ItsJustMe en Tartan! 

Ik zie nu dat je uit 2011 komt, ik kom uit 2010 en weeg 43 ofzo.. 

Veel liefs en succes,

Nieuwschierig Aapje 

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 4, 2025

hi 

ik wil je effen zeggen dat ik dit al van jongs af aan had ik woog ook te weinig bij mn geboorte ik heb hier ook bijna 1 jaar medicatie voor gepakt ik was gestopt omdat ik weer op normaal eet patroon begon te komen maar de laatste weken gaat het echt slecht

bv gisteren heb ik het gered met 1 yohurtje en een lasage van ongeveer 5 op 10 cm niet veel dus er zijn zelfs dagen dat ik gewoon niet eet en misschien denk je dat ik honger heb maar dat is niet zo ik heb echt geen honger ik voel niet meer als ik honger heb of niet waardoor het ook heel moeilijk wordt met het normale eet patroon want wanneer ik te veel eet bv 2 borden spaghetti ofzo dan heb ik voor de rest van de dag buik pijn dus op een normaal eet patroon komen is heel lastig 

stitch12345
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 1, 2025

super vervelend voor je! het kan zeker dat je dat hebt veel sterkte en praat erover met iemand die je vertrouwt😘