Vraag

Ondergewicht

  • 5 April 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 14 jaar, ongeveer 1.75 en 45 kilo. Mijn moeder zit altijd tegen mij te klagen dat ik zo dun ben en meer moet eten. Maar mijn vader zegt dat mijn hele familie toen ze mijn leeftijd waren ook niet zo zwaar waren dus dat het in de familie zit. Maar hoe moet ik dat tegen mijn moeder vertellen want soms komt ze gewoon naar me toe en knijpt ze me om me middel en zit van: “Ah, ja te dun” en het maakt me gwn heel onzeker.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Je hebt inderdaad ondergewicht. Dit hoeft niet perse heel erg te zijn. Sommige hebben, zoals je vader ook zegt, hier aanleg voor of zit het in de familie. Het is misschien wel handig om iets aan je ondergewicht te doen ivm je gezondheid. Bespreek het met je moeder. Je kan ook tegen haar vertellen dat je onzeker wordt door de dingen die ze zegt en doet.

Badge

hey, 

 

je hebt nog niet heel erg een ondergewicht maar je zit wel op het randje van gezond en ongezond. (ik heb een BMI test gedaan en je hebt 14,7) (zelf zit ik ook op het randje) maar zolang je voldoende eet. het in de familie voor komt. en je niet te veel sport. zou ik me der niet te veel zorgen over maken. meestal komt het in de pubertijd ook wel goed. 

mijn advies ik praat gwn met je moeder van dat je er niet veel aan kan doen en eet gwn gezond en wat je nodig hebt en dan komt het (denk ik) wel goed

Reageer