Beantwoord

Nog niet ongesteld en maak me zorgen.

  • 22 October 2018
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 14 jaar en zit in de 4e klas.
Ik voel me achterlopen omdat ik nog niet ongesteld ben en alle andere meisjes uit mijn klas het al wel zijn. Al mijn vriendinnnen zeggen ook tegen mij: β€œ Wees blij dat je het nog niet bent het is een hel.” Maar ik wil er over mee kunnen praten ook al klinkt dat heel raar. Meestal vragen vriendinnen wel als ik zeg dat ik het nog niet ben: β€œ Heb je al wel witte spul dan?” En dan zeg ik altijd ja maar al wel 3 jaar. Ik maak me zorgen dat er iets mis met mij is. Ik ben best dun en ben rond de 49kg maar dat komt door mijn bouw. Mijn hele familie is dun en niet zo zwaar. Maar mijn moeder was het al op haar 14e geworden en mijn zus ook op haar 14e dus ik vraag me af waarom ik nog niet. Ik voel me dan ook soms best wel alleen als mensen het er over hebben wanneer ik erbij zit.

Is het erg dat ik het nog niet ben?? En moet ik me zorgen maken??
Xx een nog niet ongesteld onzeker meisje.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 October 2018, 10:47

Bekijk origineel

3 reacties

Je hoeft je nog geen zorgen te maken, zo te zien is je hele familie een laatbloeier. als je 15 bent en je bent nog steeds niet ongesteld kan je beter naar de huisarts gaan.
Ik was 15 toen 't kwam....

(misschien wil je geen andwoord geven en dat is okeπŸ‘πŸ» maar) hoe lang heb je ongeveer borstgroei?

Wand na ongeveer 1.5 tot 2 jaar kan je het wel verwachten πŸ‘πŸ» als je je zorgen maakt kan je altijd langs de huisarts gaanπŸ‘πŸ»
Hey ! πŸ‘‹
Je hoeft je nu geen zorgen te maken hoor!
Niet iedereen is het rond 12/13 jaar.
Sommige worden het pas als ze 16 zijn.
Ieder lichaam is anders en zal dus ook op een ander moment ongesteld worden.
Als je het op 16,5/17 jaar nog niet bent zal ik zeker naar de huisarts gaan!
Maar voor nu kan je niks anders doen dan wachten.
Maak je echt geen zorgen! xx

Reageer