Skip to main content
Vraag

Niet ontbijten (Misselijk)

• September 9, 2026
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img

Hi,

Ik ben een meisje van 14, ik zit op gym 3. 's ochtends wil ik echt niet ontbijten. Als ik dat wel doe word ik misselijk. Mijn vader is hier best vaak boos om geworden. (Dat ik niet ontbijt). 

Is dit voor iemand herkenbaar? En anders, heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?

3 reacties

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 11, 2026

@Nirvana.fan  bij mij komt het vaak voor dat ik in als ontbijt niks eet, wat ik doe is wat kleins eten zoals een worteltje of droge crackers. Als je de misselijkheid voelt opkomen zeg vaak hardop ik ben niet misselijk ik bedenk dit. Het werkt niet vaak bij mij (wel soms!) want ik stress me te veel en ik ben bang voor misselijkheid en overgeven dan raak ik in paniek. Veel succes en geluk! -Marco-

HanJisunglover
Forum|alt.badge.img

Oeioei hoe overleef je dat? Als ik niet ontbijt hoor je m'n maag nog rommelen als je op Mars zit denk ik!🥴 mr wrm wordt je vader dan boos want als jij misselijk word moet je dat toch niet doen? Zolang je gezondheid blijft is het toch prima? Mr ja mijn opinion dus ja love uuu suc6

Xx Hanjisungloverr 

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 11, 2026

Hi ​@HanJisunglover 

Ik heb hetzelfde 's middags. Meestal is het avondeten mijn ontbijt. Ik weet het, het is niet goed voor me, mr ja. Hij wordt ook boos om die reden. Hij gaat dan met allerlei dingen dreigen als ik niet eet. Ik probeer wel genoeg te drinken en dat lukt wel gewoon. Voorheen ging dat ook lastig maar ik neem nu elke dag thee mee in een thermoskan naar school haha.

Groetjes xx