Vraag

Niet ongesteld, wel wit spul?

  • 15 April 2024
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

Hoii iedereen anoniem hier,

 

Ik hen een tijdje geleden een topic gemaakt over ongesteld ik ben het nog steeds niet maar nu heb ik iedere dag dat witte spul in mijn onderbroek wat betekent dit?

 

 

Groetjes anoniem


4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hii @Anoniem123321!

Dat witte spul is afscheiding en dat is heel normaal om te hebben. Dat je dat hebt kan een teken zijn dat je binnenkort voor het eerst ongesteld wordt volgens mij, maar dat hoeft niet zo te zijn en ik ben wel een jongen dus ik weet het niet helemaal zeker. Ik vond dit op het internet.

bijvoorbeeld het zogenaamde witverlies. Dit is volkomen normaal en treedt op bij meisjes die binnenkort voor het eerst zullen menstrueren. Maar het kan angstaanjagend zijn als je niet weet wat het is!

> https://www.ob-tampons.nl/adviezen/puberteit/wat-is-de-zogenaamde-witte-afscheiding

Ik hoop dat er nog anderen gaan reageren die wat meer kunnen vertellen dan ik!🙂

Groetjess van ItsJustMe! :)

Reputatie 1
Badge

Halloo!

Dat witte spul heet inderdaad afscheiding en is volkomen normaal. Onze 🐱 is namelijk een orgaan dat zichzelf goed schoon houd. De afscheiding is het schoonmaakmiddel. Het zorgt er voor dat er de juiste ph is.

Zoals ItsJustMe al zei kan het een teken zijn dat je binnenkort voor de eerste keer onegsteld gaat worden, maar dit kan ook nog een paar jaar duren.

Maak je er voorla geen zorgen over, want ieder meisje en elke vrouw heeft het en het is alleen maar gezond.

Als je je er toch zorgen over maakt door de geur, structuut of kleur kan je altijd langs een huisarts gaan.

Veel suc6!

Reputatie 3
Badge

Hoiii, zoals hier al meerdere keren is verteld is het idd afscheiding.

Dit is een manier om je 🐱 schoon te houden. Je hoeft je er niet zorgen over te maken.  Als het echt heel veel is raad persoonlijk aan om 's ochtends of 's avonds met een vochtig washandje voorzichtig je 🐱 schoon te maken.

Anders kan je ook een inlegkruisje indoen (zijn klein en je voelt ze bijna niet), dit heeft wel het nadeel dat er dan vaak nog meer afscheiding wordt gemaakt. Je moet zelf maar kijken of je dat fijn vindt.

Afscheiding betekent vaak dat je binnenkort voor het eerst ongesteld kan worden. Maar stress niet, dit kan verschillen. Ik had bijna een jaar ofz al afscheiding voordat ik ook echt voor het eerst ongesteld werd.

Nogmaals, het betekent vooral dat je super gezond bent en jouw lijf goed werkt. (Je kan langs een huisarts gaan als de kleur of structuur erg verandert. Of ff googelen 👍)

Hope this helped

Doei ❤️

Reputatie 4
Badge +1

Hoii iedereen anoniem hier,

 

Ik hen een tijdje geleden een topic gemaakt over ongesteld ik ben het nog steeds niet maar nu heb ik iedere dag dat witte spul in mijn onderbroek wat betekent dit?

 

 

Groetjes anoniem

Heyy dit kan zijn dat je binnenkort ongesteld word, maar het kan ook nog lang duren zelf had ik dit namelijk twee jaar…

Reageer