Vraag

Niet kunnen slapen, heeft iemand tips?

  • 7 December 2022
  • 9 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hey! Ben ik weer met een vraagje.

Want ik heb al heel mijn leven lang last van dat ik superslecht slaap. Ik heb altijd veel slaap nodig (gehad) daarom moet van mijn ouders altijd om 9 uur in de avond slapen. Maar dat lukt niet omdat mijn telefoon dan in de buurt ligt en ik dan daarop blijf hangen. Dan worden ze boos en dat heeft een tegendraadsewerking op mij want dan blijf ik alleen maar langer op mijn telefoon zitten. Dan is er weer ruzie en ga in dus uiteindelijk niet optijd slapen en ben ik weer de hele dag moe, soms zo erg dat ik dan niet naar school kan. 

Heeft iemand tips om van je telefoon af te komen en om beter te slapen?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Iemand een idee?

Reputatie 7
Badge +19

Je telefoon niet meenemen naar bed

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quotes verwijderen-

Dat doe ik al maar ik blijf dan beneden hangen

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Ik_wil_anoniem_blijven

Je zou aan je een van je ouders kunnen vragen of ze jouw telefoon ‘s avonds  willen verstoppen. Zo kan  jij dan niet op je telefoon en slaap je hopelijk beter.

Laat je weten of het werkt? :) 

xx Eenmeisje004 

 

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt instellen dat je telefoon dicht gaat om een bepaalde tijd. Wat mij helpt is om te lezen voor het slapengaan.

Reputatie 7
Badge +15

Vervelend, ik leg mijn telefoon vaak in onze studeerkamer, ik heb er ‘s avonds ook weinig behoefte aan, miss een tip?


het is wel belangrijk voor je dat he goed slaapt, je kan ook eens proberen een week zo min mogelijk op je tel te zitten, want dan kan je ook beter slapen

, en probeer ook eens 1 uur voor het slapen, niet naar schermen te kijken, dit zorgt ervoor dat je al die stralingen die het scherm afgeeft niet je brein in komen, daar kan je namelijk slecht van gaan slapen

 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien

Hey! Ben ik weer met een vraagje.

Want ik heb al heel mijn leven lang last van dat ik superslecht slaap. Ik heb altijd veel slaap nodig (gehad) daarom moet van mijn ouders altijd om 9 uur in de avond slapen. Maar dat lukt niet omdat mijn telefoon dan in de buurt ligt en ik dan daarop blijf hangen. Dan worden ze boos en dat heeft een tegendraadsewerking op mij want dan blijf ik alleen maar langer op mijn telefoon zitten. Dan is er weer ruzie en ga in dus uiteindelijk niet optijd slapen en ben ik weer de hele dag moe, soms zo erg dat ik dan niet naar school kan. 

Heeft iemand tips om van je telefoon af te komen en om beter te slapen?

Je kunt een schermtijd instellen 

Misschien vind je dit raar maar in bed masturberen tot je klaarkomt voor het slapen werkt super dan val je meteen in slaap.

Reputatie 2
Badge

Heyy,

Ik doe eig precies hetzelfde! (ook nu ik dit typ 😅)

Oke, misschien klinkt dit echt als superrdom advies, maar het werkt op magische wijze voor mij:

gewoon elke dag tegen jezelf zeggen wanneer je je tanden gaat poetsen (of wat je dan ook doet voor je naar bed gaat). Ik zeg meestal 20:45, want dan lig ik ongeveer om 21:00 in bed. 
Ik ken mezelf goed, dus ik weet dat ik in de avond niet naar mezelf ga luisteren en door wil gaan op me telefoon. Maar dan zeg ik gewoon tegen mezelf dat ik moet stoppen, of ik wil of niet, en dat ik me de dag daarna vast blij ben dat ik vroeg naar bed ben gegaan.

 

Ik weet het echt niet, maar misschien werkt dit ook voor jou. Dat was t, veel succes! 👍

Reageer