niet kunnen slapen door warmte

  • 18 June 2021
  • 9 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Door die warmte kan ik niet slapen. Ik probeer al van alles. Doordat ik bijna niet slaap, ga ik zowel lichamelijk als mentaal achteruit. Iemand tips?


9 reacties

Heyy

 

Warme nachten zijn ook echt verschrikkelijk.. Ik snap je struggle goed! Misschien heb je deze tips ook al gebruikt, maar wie weet heb je er iets aan!

 

  •  Drink overdag heel goed water dat kan helpen voor een betere nachtrust. Ook s’nachts kan je een flesje water bij je houden
  • Er word vaak gezegd neem een koude douche, maar dat werkt juist niet goed. Je kan het best een lauwe douche nemen voor de nacht.
  • Stop je kussen sloop en deken een halfuur voor het slapen in de vriezer. Daardoor word die voor de nacht heel koud.. klinkt een beetje stom maar het werkt wel!
  • Slaap onder een dun laken of een licht katoene deken
  • Zet s’nachts alle ramen open zodat het huis lekker kan doorluchten
  • Neem je gezicht, handen en voeten af met een lekker koel en vochtig washandje.
  • Als je het extreem warm hebt kan je je polsen een tijdje onder een koude kraan houden. Je polsen zijn de plekken huid waar je bloed het dichts onder stroomt. Hierdoor koelen je polsen en je bloed het snel af en koelt dus je lichaam ook af.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

oh ik snap je direct, echt warm he?

een tip:

doe je ramen open.

slaap zonder deken. als je slaapt met je hoofd bedekt en dit fijner vindt, kun je een slaapmasker ofzo iets op doen, gewoon iets om je gezicht mee te verbergen :)

hope it helps

-Me :)

Sorry dat ik je stoor maar ik heb een paar tips.

Ga naar de badkamer en maak met heel koud water je voeten nat en droog ze af, Daardoor koeld je lichaam helemaal af. Net zoals bij je hoofd. Als je hoofd koud of warm is is je hele lichaam koud/warm. Hetzelfde bij je voeten..

Maak een handdoek nat, en leg die in je kussensloop, Ga er met je rug even op, En je koeld al snel af.

Ook nog een tip, Ga pas slapen als je ogeb dichtvallen, Kan nooit zijn. Maar het werkt soms wel..

 

Wellicht heb je dit al geprobeerd maar ik verzin even een paar ideeën:

  • Met minder of geen kleding slapen, minder kleding = minder warm
  • Met minder dikke of geen dekbed/dekbedovertrek slapen, minder dik = minder warm
  • (Indien mogelijk) Ramen tegenover elkaar openzetten, hiermee kan je proberen een tocht te creëeren, wat in principe een positief effect zou moeten hebben op de temperatuur in je kamer.
  • (Indien mogelijk) een fan aanzetten, tuurlijk kan dat wat herrie maken, maar wellicht helpt het met het afkoelen van je kamer.

Nouja wellicht zijn dit de meest voor de hand liggende en niet zo goede tips, dus ik zal hier nog wat linkjes onder plaatsen:

https://www.libelle.be/gezond/tips-beter-te-slapen-warm-weer/

( dit linkje is verwijderd door de Kindertelefoon omdat deze verwijst naar een commerciele site, regel 8a )

https://www.inslaap.nl/beter-slapen/tips-om-beter-te-slapen-met-warm-weer/

https://www.womenshealthmag.com/nl/rust/slapen/a23595200/slapen-warm-weer/

https://www.eatpurelove.nl/health/goed-slapen-met-warm-weer/

Wellicht heeft iemand anders een gouden tip, succes!

Dank jullie wel

Veel dingen heb in zelf ook geprobeerd. Ik doe al ramen open, katoenen lakens, ik had airco aan, ik drink overdag. Alleen ik heb het nog steeds warm die warmte houd ik vast fzo

Gwn je voeten of hoofd onder een ijskoude kraan zetten.... Het werkt maar even maar het werkt tenmisnte...


Ja maar na een tijdje is het weer bloedheet en heb ik hetzelfde probleem wel bedankt

jongen 15 jaar

ik heb een zolderkamer en een oude maar prima ventilator maar word echt gek van die warmte ik doe in de avond het raam open en kijk op mijn telefoon wanneer het weer licht word en warm word dan zet ik een wekker op die tijd zodat ik dan mn raam nog snel dicht kan doen maar in de zomer zet ik snachts mijn waaier voor het raam zodat het wel naar binnen word verplaatst ik ga morgen nog even een tweede waaier aanschaffen zodat ik er ook een naast mijn bed heb staan (ik heb zegmaar een grote zolderkamer dus 1 waaier is niet genoeg) ik zou idd als je iets van een waaier airco of aircooler koop ookal raad ik een aircooler echt af het koelt echt bijna niet en het is net een waaier met een kabaal van een schcuurmachine dus stel je koopt een mobile airco of een waaier kijk goed naar de recensies want ze kunnen als beschrijving neerzetten dat het zo prachtig is en alles zo goed werkt maar als het artikel zo ongeveer 4/5 sterren heeft is dat goed genoeg ik ga nog een waaier erbij halen op bol.com en dan ben je misschien een keer 40 euro kwijt maar ik heb 40 euro wel over als ik dan rustig kan slapen maar kijk goed naar recensies bij alles wat je koopt trouwens en idd een washandje erbij in een bakkie water beetje de kleine dingetjes dat juist zo goed werkt ik hoop je wel een beetje geholpen te hebben en als je ng vragen hebt moet je maar even reageren op deze comment dan zal ik wel weer even reageren 

mvg jongen 15 jaar

Dank je wel

ik had wel airco aangedaan alleen door het lawaai kan ik dan ook niet slapen dus als ik ga slapen set ik de airco uit

Reageer