Vraag

Niet kunnen ontbijten

  • 27 September 2020
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey allemaal,

 

Ik moet elke dag om 6 uur opstaan voor school omdat, ik de bus van 7.15 moet halen. Ik kan zo vroeg op de ochtend niet ontbijten en om net voor mijn eerste les te ontbijten op school zie ik ook niet echt als een oplossing. Wat eten jullie s’ochtends en heeft iemand tips?  Ik heb trouwens last van misselijkheid s’ochtends waardoor ik dus niet kan eten.. In het weekend lukt het vaak wel gewoon met havermout puur omdat het dan veel later is meestal rond een uur of 10. 

dit heb ik al geprobeerd

  • brood
  • kwark 
  • ontbijtdrink (vifit)
  • beschuit
  • havermout of brinta

Ik moet wel echt genoeg vezels binnen kregen dus crackers kunnen bijvoorbeeld niet. 

 

Groetjess

 


3 reacties

Blijft niet zoveel over dan. Waarschijnlijk juist niet, maar misschien iets warms? Toast, ei, pasta of afbakbolletjes  ofzo??? Geen idee eig.

Je zegt dat je misselijk bent 's ochtends. Dat heb ik ook wel eens, maar dat komt dan juist omdat ik nog niets gegeten heb. Kan dat het bij jou misschien ook zijn? Anders is een bezoekje aan de huisarts mis ook handig.

 

Suc6 ermee

Badge

maak een lekkere shake die je ook tijdens de les(soms mag je drinken in een les) kan drinken. een shake krijg je snel naar binnen en is dus zo op.  het lekkerst is met alleen fruit, maar soms is het ook lekker om met een beetje spinazie heb te maken.  

oh ja en het is heel makkelijk om te maken, het maken duurt ongeveer 2 min.

LET OP: het kan er super goor uit zien, groen of zo, en het kan miss niet je favo geur zijn, maar de smaak is vaak lekkerder dan dat het er uitziet. 

je kan ook nog voor als je een korte pauze hebt een rijstwafel maken, maar een shake is ook wel genoeg.

hier wat sites voor lekkere shakes/smoothies, 

https://www.leukerecepten.nl/10-x-smoothie-recepten/

https://www.smulweb.nl/recepten/smoothie

zelf vind ik het altijd lekker om een smoothie met banaan, aarbei en nog wat andere dingen te nemen.

 

groetjes, 

Mila!

 

Hey hey ik heb zo'n soort zelfde probleem alleen ik eet wel gwn rond 6.00 alleen dan heb ik door mijn weekend ritme halverwege de dag een buik die een walrus na gaat doen ofzo :sweat_smile:  Ik eet zelf altijd pap omdat dat die niet bepaald heel erg voeden ofzo ( sommige wel maar nie allemaal voor mijn gevoel)  dus misschien als je geen honger hebt om 6.00 kun je iets proberen wat niet erg voed ofz neem gwn een pak koekjes mee voor onderweg bijv. 

Reageer