Skip to main content

yo, ben een jongen van 15 jaar maar ik heb een probleem.  heb al dagen een hele harde buik. en ik kan al 6 dagen niet kakken. het persen doet pijn en er komt geen beweging in m'n poep. iemand tips?

 

sorry voor het vieze onderwerp 

Ga naar de huisarts, en vertel het misschien aan je ouders. Hoe hebben hun dat btw niet gemerkt (doordat je te lang 'bezig was')? Of gewokn doordat je snel klaar was met naar de wc te gaan?


Hoi @an9niem0 ,

 

ik zou ff naar de huisarts gaan het lijkt wel of je 'verstopt’ zit. 

Miss schrijft die wel laxeermiddel voor, maar hij zal eerst wel even kijken wat er precies aan de hand is en of dat de oplossing is.

 

Eet je wel genoeg vezels, zoals bruin brood en fruit en van die dingen? Drink je genoeg? Geen alcohol natuurlijk, maar water, thee, melk van die dingen.

 

Als je er nu echt last van hebt zou ik de Huisartsenpost even bellen, dan kun je er vanavond miss nog iets aan doen.

 

Sterkte.

 

Gr. MickeyMouse


Ga naar de huisarts, en vertel het misschien aan je ouders. Hoe hebben hun dat btw niet gemerkt (doordat je te lang 'bezig was')? Of gewokn doordat je snel klaar was met naar de wc te gaan?

ze hebben in ieder geval niet verteld dat ze iets merken. mijn buik doet zoveel pijn nu pff


Hoi @an9niem0 ,

 

zolang die 'poep’ er niet uit is, ga je die pijn blijven voelen, denk ik

Beter ff naar de huisarts…

Je kunt natuurlijk even kijken op:

https://www.thuisarts.nl/verstopping/ik-heb-last-van-verstopping

maar ik ben geen dokter en weet niet of jij dit hebt…..

 

Gr. MickeyMouse

 


Lijkt wel op verstopping idd. Vooral omdat het ook al 6 dagen duurt. Ik zou morgen een afspraak maken bij de huisarts als ik jou was.


Hoi,

Ik heb dat ook vaak gehad door chemo, wat jij beschrijft klinkt als obstipatie. Het is belangrijk dat je voldoende drinkt (minimaal 1,5 liter) en dat je genoeg vezels en groente eet. En je moet sporten.

Verder kan je bij de drogist gewoon laxeermiddel halen. Dat kan meestal wel werken. En anders idd even naar de huisarts, dan krijg je wss een Klysma..

 

joeeee


wat belangrijk is is veel drinken, en genoeg bewegen..

 

Wat (volgens het internet XD ) ook helpt is koffie drinken… 

& aangezien je er echt last van hebt, ook even naar de drogist in de buurt voor een laxeer middel. 

(let wel op, dit trekt vocht naar je ontlasting, waardoor je extra veel moet drinken, mocht het willen werken...)

 

het is nu vrijdag, dus de huisarts kan pas maandag, als er dan nog niks gekomen is, zeker even langs gaan!

 

 

 

en klyssma's zijn (en dit weet ik uit ervaring XD ) heel vervelend … dus ik zou zeggen… probeer het te voorkomen… 

 

Mij_Niet_Gezien

 

EDDIT: ik zie dat al 20 mensen voor mij deze tips hebben gegeven, haha voegt waarsch. niet heel veel meer toe XD

 


update: heb laxeermiddelen genomen nu kak ik steeds kleine hoeveelheden. hopelijk dat alles er rond het einde van de dag uit is . thanks voor jullie hulp i think


Reageer