Vraag

niet eten

  • 7 April 2022
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
Badge

(Niet lezen als je naar word van overgeven)

Hoi! Ik heb over een aantal maanden een feest en daar wil ik goed uitzien, ik ben wat voller voor mijn leeftijd. Dus ik wou proberen te vasten. Alleen mijn ouders laten mij niet omdat ze bang zijn dat ik een eetstoornis krijg (anorexia). Dus nu laten ze mij alleen om de dag vasten maar elke keer als ik dan eet word ik een beetje boos op mezelf omdat ik wou vasten en dan ben ik weer aan het eten. Dus ik wil proberen om het over te geven. Maar het lukt me niet.. iemand tips wat te doen?

 

( tekst aangepast door de Kindertelefoon vanwege forumregel 9:  

9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan. )


2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

dit moet je niet doen omdat je nog groeit moet je blijven eten. als je stopt met eten kan je groei en ontwikkeling verhinderen. dus doe dit niet blijf gewoon lekker eten en voel je vooral niet schuldig.

 

Hoop dat dit helpt!
Groetjes Anoniem200678

 

( aangepast door de Kindertelefoon vanwege forumregel 2 )

Badge

Haaai lieverd, als eerste wil ik even zeggen dat je alle behalve boos op je zelf moet zijn. Ik weet dat het moeilijk klinkt, maar eten hoort er gewoon bij hè. Als ik het zo lees lijkt het alsof je boulimia aan het ontwikkelen bent (ook een eetstoornis). Ik snap dat je gewicht wil verliezen voor het feestje, maar pls blijf eten. Je kunt bijvoorbeeld gezondere keuzes maken van dingen die je eet of bijvoorbeeld elke dag wat hardlopen en/of een workout doen. En vergeet niet dat gewicht verliezen echt een kwestie van tijd is. Als alles niet meteen na 2 weken lukt is dat niet omdat je het niet kan, het heeft gewoon wat tijd nodig. Maar probeer van gezond eten en sporten geen obsessie te maken (trust me, dat wil je niet). Blijf zoals je bent en laat je alstjeblieft door niemand neerhalen :)

xxx

Reageer