Vraag

Niet durven zwemmen

  • 29 May 2020
  • 6 reacties
  • 562 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

Hallo, ik heb een jongen van 14 en ik ben erg dik (vind ik zelf). Nu het lekkere weer er aan komt gaan veel vrienden van mijn zwemmen. Alleen ik durf niet te zwemmen omdat er misschien dan mensen zijn die zeggen dat ik dik ben enzo. Ook heb ik van die strepen op mijn buik. Wat moet ik doen?


6 reacties

Luister, ik weet dat sommige mensen zullen antwoorden van: Je bent mooi zoals je bent of wees niet onzeker over je uiterlijk. 

Maar als jij je onzeker voelt omdat je te dik bent, wat houd je tegen om af te vallen? Als je een beetje je calorie-inname per dag weet kan je minder gaan eten en al afvallen. Overgewicht is niet mooi, en het zorgt alleen maar voor problemen als hart en vaat ziekten, kanker, snellere kans je botten te breken etc.

Dus mij maakt het echt niet uit of je te dik bent maar als je afvalt zal het je alleen maar goed doen.

Reputatie 5
Badge +5

Misschien moet je er zelf gewoon in meegaan, dus niet jezelf gek laten maken. En “zogenaamd” trots zijn op je lichaam, ook al ben je dat niet. Misschien zullen ze dan snel geen opmerkingen over je maken

Reputatie 2
Badge

hoi,

Ik ben zelf ook de dunste niet, en ik schaam me altijd kapot om bv te gaan zwemmen. Ik heb wel een paar tips: als het nog erg fris is, kan je een zwem t-shirt aan doen. Daar voel je je gelijk al wat beter in. 

Misschien moet je er zelf gewoon in meegaan, dus niet jezelf gek laten maken. En “zogenaamd” trots zijn op je lichaam, ook al ben je dat niet. Misschien zullen ze dan snel geen opmerkingen over je maken

wat Annoniem0 hier schreef kan wel, het zal dan wel minderen, maar het zal echt niet weggaan. 

Je zou natuurlijk kunnen proberen iets af te vallen. Wat daarbij goed helpt is genoeg bewegen (10.000 stappen op een dag en zo). 

Wat echt heel goed helpt tegen starende blikken in het zwembad, is als je uit het water bent, alleen maar gezond eten. Hierdoor zien mensen dat je echt probeert '’aftevallen/gezond te leven'’. 

En maak contact, als iemand raar naar je kijkt, dan stap je gewoon op hem af, en ga je gewoon even praten. Dat kan echt niet kwaad. En als je laat zien hoe leuk een aardig je bent, zullen ze vast niet meer zo een vooroordeel hebben. 

Ik hoop dat dit helpt, 

Je kan me altijd nog om raad vragen met @ en dan mijn account naam

Groetjes

 

Reputatie 5
Badge +5

Afvallend idd het beste. Als voorbeeld bedoel ik Mees de vriend van blogger Don, je kent hem vast wel. Mees gaat ook heel lacherig om met zijn figuur. Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Maar je kunt een afspraak maken met je huisarts of er een programma is waar jij op een “makkelijke” manier kan afvallen. Hoe jonger je bent hoe makkelijker het gaat.

suc6

Heyo,

Ik zou zeggen wees gewoon trots op je lichaam mate. Tuurlijk iets afvallen kan nooit geen kwaad, maar heeft dat ook maar enige zin voor nu? Ik bedoel je kunt nu wel beginnen met afvallen, maar je wordt niet meteen zo dun als iedereen tegenwoordig wilt hebben dat je bent. 

En waarom zou je als je met vrienden lekker gaat zwemmen alleen maar gezond moeten eten? Kom op. Dat hoeft echt niet. Je vrienden weten heel goed wie je bent, weten ook wel dat je een maatje meer bent en wat dan nog?

Zij zullen het heus wel voor je opnemen. En behalve dat mensen naar je kijken zal je haast wel zeker geen enkele opmerking krijgen. Waarschijnlijk kijken ze niet eens. 

Probeer je lichaam te accepteren.

See ya!

Spookyzx. 

 

Reputatie 3
Badge +1

prc

Reageer