Skip to main content
Vraag

naturisme vertellen of niet

• June 24, 2025
  • 24 reacties
  • 483 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben nu 14.

Ik begin naturisme steeds fijner te vinden maar hou het nog geheim maar hoe vertel ik het? Of hoe vertel on het niet en kan ik het "stiekem" blijven doen en hoe ga ik bijv een keer naar het naaktstrand ofzo zonder dat hun het weten. En ben nu in de puberteit dus word soms snel stijf dus ja hoe ga ja daar ik zon situatie mee om en heb ook nog een paar vragen vul wel even in of je een jongen of meisje ben en je leeftijd 😊:

Heb jij het je ouders vertelt dat je naturist ben waarom wel waarom niet?

Hoe vertel je het je ouders?

Hoe kan je het stiekem zijn in huis zonder dat iemand het doorheeft?

Hoe ga je om met een stijve nu op deze leeftijd als je bijvoorbeeld naakt ziet want wil echt niet dat het gebeurt ergens op bijvoorbeeld een naakt strand?

En als je thuis stiekem alleen naakt bent hoe doe je het dan als je ouders thuis komen of onverwacht eerder thuis komen?

En hoe is het om naturist te zijn op deze leeftijd?

24 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 25, 2025

Waarom mogen je ouders dat niet weten?  Lijkt me heel lastig en ook onnodig: er is niets fout aan naturisme.

• June 25, 2025

Met naturisme bedoel jy dat je het leuk vindt om thuis naakt rond te lopen , begrijp ik?       

We zijn allemaal bloot geboren dus iet natuurlijker dan naturisme is er niet. 

Als je t stiekem thuis doet dan hangt het er van af hoe je huis is ingedeeld in kamers enzo, of je een eigen kamer hebt en of er veel familie woont , als je het doet neem dan gewoon altijd een onderbroek en een grote handdoek mee , kan je altijd zeggen ik wou net douchen ofso, hangt er ook net vanaf hoe of dat je familie eruit zien qua dat soort dingen.    

naar het naaktstrand zonder dat iemand het weet hangt ook alweer af of je dicht bij een (naakt)strand woont of niet, en of je alleen buiten mag voor een lange tijd.  

een stijve krijgt iedereen wel maar als je op strand loopt is het niet zo dat je zooo vaak een stijve hebt (van de spanning of de ontspanning) dus geen probleem; op eenstrand aan de zee zit je toch ofwel in het water, ofwel lig je neer, je gaat op je eentje toch niet rondlopen of lopen voetballen. 

Het is een grote stap, dat voor het eerst bij  anderen naakt zijn, maar daarna is het een doodgewonigheid. 

En denk erom naakt zijn is niet hetzelfde als seks willen. Naturisten zijn geen sekszoekers maar mensen die zonder broek rondlopen :-) 

sukses (J 15)

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 25, 2025

Hey, ik vind het prima, ergens denk ik dat naakt kamperen bijv best fijn is, en daar is niks geks of sexueels aan hoor ik vaker. En als ik alleen thuis ben en na het douchen een tijdje naakt in huis ben is dat helemaal goed en voelt ook fijn want dan droog je pas echt goed op. Het vrije gevoel snap ik zeker. Mensen hebben het jammer genoeg een probleem gemaakt maar het zou best wat normaler mogen zijn vind ik. Misschien kun je er gewoon eens over beginnen zovan dat je er over gelezen hebt en wat je ouders daar van vinden etc.

Ik heb vroeger op die manier mijn moeder gewend gemaakt aan dat ik rokjes draag en binnen de kortste keren was dat helemaal prima. Dus opbouwen en dan je mening erbij geven en kijken hoe ze reageren. En zo steeds een stukje verder. En er is niks mis met naturisme vind ik. En het is idd ook niet per se iets sexueels.  Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 25, 2025

@Diana Nou ik vind het gewoon raar om te zeggen heb ook nog een jonger broertje dat maakt het helemaal raar

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 25, 2025

@Tover01 Thxxx ♥️ 

En ja ook met mijn broertje want sliep een keer naakt town was het weekend en toen kwam binnen ineens random trok de dekens van mij af en toen riep hij door het hele huis IELLLLL HIJ SLAAPT NAAKT tegen mijn ouders hun zeiden verder niks maar ja dat is raar of als hij het aan zijn vrienden vertel ofzo 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 25, 2025

@Kaas1224 er is niets raars aan broertjes (en zusjes) die elkaar naakt zien, toch?

• June 25, 2025

- Onnodige quote verwijderd door KT -

Heb jij het je ouders vertelt dat je naturist ben waarom wel waarom niet? ben geen naturist

Hoe vertel je het je ouders? Ik denk gewoon eerlijk vertellen

Hoe kan je het stiekem zijn in huis zonder dat iemand het doorheeft? N express je kleren in je kamer laten liggen zodat je naakt door het huis moet, en dan gwn in je kamer naakt blijven

Hoe ga je om met een stijve nu op deze leeftijd als je bijvoorbeeld naakt ziet want wil echt niet dat het gebeurt ergens op bijvoorbeeld een naakt strand? gwn normaal doen en denk aan de natuur zelf, dan gaat het vanzelf wel weg

En als je thuis stiekem alleen naakt bent hoe doe je het dan als je ouders thuis komen of onverwacht eerder thuis komen? gewoon naar de badkamer/slaapkamer gaan en snel onderbroek aandoen

En hoe is het om naturist te zijn op deze leeftijd? n.v.t.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 25, 2025

@Kaas1224 er is niets raars aan broertjes (en zusjes) die elkaar naakt zien, toch?

Ja prc die maar hij maakt er zon grooooooot iets van en ja dat is super irritant!!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 25, 2025

En zie verhaal bij tover

• July 6, 2025

Heb jij het je ouders vertelt dat je naturist ben waarom wel waarom niet? M’n ouders waren het al ik ben dus zowat een geboren naturist

Hoe vertel je het je ouders? Ik weet niet hoe makkelijk je ouders hierin zijn. Als je het zo niet durft te zeggen schrijf dan een briefje waar je het heel duidelijk uitlegt 

Hoe kan je het stiekem zijn in huis zonder dat iemand het doorheeft? Zolang er iemand in huis is is het denk ik lastig

Hoe ga je om met een stijve nu op deze leeftijd als je bijvoorbeeld naakt ziet want wil echt niet dat het gebeurt ergens op bijvoorbeeld een naakt strand? Dat gebeurt bij elke naturist jong en oud zolang je er niet mee ‘te koop’ mee loopt is er niks aan de hand. Ga de zee in of draai je op je buik

En als je thuis stiekem alleen naakt bent hoe doe je het dan als je ouders thuis komen of onverwacht eerder thuis komen? Bij mij thuis is dat natuurlijk een ander verhaal, maar je kunt wat kleren bij je in de buurt houden en misschien wat vaker naar buiten kijken

En hoe is het om naturist te zijn op deze leeftijd? Veel mensen zijn hier heel erg preuts in bang dat ze misschien uitgelachen worden maar dat is niet zo. Jong, oud, dik, dun, behaard, helemaal kaal, je bent zoals je bent en elke ‘’echte” naturist accepteert dat. Naturist is het lekkerste wat er is. Als je er een beetje aan gewend bent wil je niet anders meer, geloof me.

Als naar een naaktstrand gaat en je bent bang voor een stijve trek je dan thuis eerst goed af. 

Voor de eerste keer kun je ook beginnen om wat meer bij de duinen te gaan liggen, en als je dat gewend bent steeds verder richting het water.

Naturisten zullen alleen maar blij zijn dat er een tiener is die het naturisme wil ontdekken 

• July 7, 2025

@Kaas1224  weet je het al of je het gaat vertellen en zo ja hoe

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 7, 2025

@Aubien hoii werk het dan als je je eerst aftrekt ik dacht dan van dat je dan juist meer stijf word en ja jaloers dat je in zon gezin ben opgegroeid!! En denk dat je ook een jongen bent maar hoe doe jij het zegt maar in de puberteit dan word je meer stijf zeg maar en ja 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 7, 2025

@Aubien  want in puberteit ben je vaker stijf hoe doe jij dat eigenlijk? En wat is je favoriete ding om naakt te doen eigenlijk?

• July 8, 2025

@Aubien hoii werk het dan als je je eerst aftrekt ik dacht dan van dat je dan juist meer stijf word en ja jaloers dat je in zon gezin ben opgegroeid!! En denk dat je ook een jongen bent maar hoe doe jij het zegt maar in de puberteit dan word je meer stijf zeg maar en ja 

@Kaas1224 het werkt juist wel als je juist van te voren goed aftrekt maar bij jouw misschien juist niet dat kan.  Ik ben er ook blij mee daarom komen m’n beste vrienden ook graag hier. Ja ik ben een jongen maar zit nog niet in de puberteit en ja dat zie ik dan wel weer. Op campings en stranden zie ik ook wel jongens die wel in de puberteit zitten en vaker een stijve krijgen maar niemand die daar iets van zegt. Er zijn wel meisjes en vrouwen die er naar kijken en een lachje op hun gezicht hebben maar meer niet 

• July 8, 2025

@Aubien  want in puberteit ben je vaker stijf hoe doe jij dat eigenlijk? En wat is je favoriete ding om naakt te doen eigenlijk?

@Kaas1224  ik zit nog niet in de puberteit en omdat ik zovaak bloot ben krijg ik ook niet zo snel een stijve. Ik heb niet iets favoriets om naakt te doen het voordeel van bij ons dat het huis en achtertuin en groot deel van de voortuin vanaf de straat niet zichtbaar is. Dus ik kan overal naakt rond lopen en bv met m’n broertje naakt de auto’s wassen en andere klusjes waar ik vaak meehelp doe ik meestal naakt. Een paar hele goede vrienden komen hier ook vaak en gaan nu eindelijk ook naakt zonder schaamte en dan zwemmen, voetballen en trampolinespringen enz. Op de camping ga ik altijd met m’n broertje s’ ochtends vers brood en beleg halen enz. Ik baal echt als ik kleren aan moet trekken 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 9, 2025

@Aubien echt leuk dat je dat kan doen en ook zeker met vrienden en ja heb mijn ouders nog niet verteld maar probeer het zo snel mogelijk te doen. Ik weet niet het is gewoon zoo raar en ongemakkelijk om het te zeggen en super bedankt voor je verhaal Ohh en trouwens kan je miss vragen aan je vrienden hoe doe het aan hun ouders hebben gezegd of ja ? Groetjes!! :)

• July 10, 2025

@Kaas1224  ik ben daar ook heel blij mee. Ik zal het ze vragen. Maar woon jij in de buurt van een naaktstrand of naaktcamping om daar heen te kunnen gaan dan? GEEF NIET JE WOONPLAATS DOOR. Maar als je in de buurt van een naaktstrand woont kun je er toch heen gaan en tegen je ouders vertellen dat je op het strand met vrienden hebt afgesproken. Misschien nog even geheim houden, je ouders hoeven toch niet alles te weten. En ja je mag hier geen contact maken anders was je wel hier welkom 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 10, 2025

@Aubien  echt thxxx man!!!

• July 10, 2025

@Aubien  echt thxxx man!!!

He ​@Kaas1224 graag gedaan kerel. Maar ik was vandaag met mn moeder nog even naar opa en oma geweest en onderweg in de auto hoorde ik iets op de radio (3fm) bij de reclame iets over blootgewoon waarin eigenlijk verteld wordt dat naakt recreëren heel normaal is.

Misschien dat jij dat tegen je ouders kan zeggen dat je dat gehoord hebt op de radio (waar en wanneer moet je zelf bedenken daar kan ik je niet bij helpen) en dat je aan je ouders vraagt of ze dat ook wel eens gedaan hebben of hoe zij daar over denken.  Dan leg je het punt niet bij jouw maar stel je het als een algemene vraag. Ik ken je ouders  niet dus wees wel bedacht op wedervragen van: wat wil je daarmee zeggen/vertellen of van wil jij ergens naar toe waar je naakt mag zijn. Ik hoor het graag wat ook ik ben heel blij dat er nog iemand is die het naturisme wil ontdekken . Suc6 👍👍

• July 10, 2025

@Kaas1224 en oh ja het naturisme heeft niks met sex te maken het is een levensstijl, maar dat zullen je ouders ook wel weten

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 11, 2025

@Aubien weet dat het nix met sex heeft te maken daarom vroeg ik toen ook hoe je een st!jve kan voorkomen en echt heeel erg bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 11, 2025

En ​@Aubien had je je vrienden al gevraagd?

• July 13, 2025

@Kaas1224  ja het was eigenlijk bij hun beide hetzelfde. Toen ze een paar dagen achterelkaar bij mij bleven logeren en hun kleren in hun tas ongebruikt en op dezelfde manier nog in hun tassen lagen. Dus ook hun zwembroek en onderbroeken en pyjama nog netjes opgevouwen in hun tas lagen. Toen hebben ze het maar toegegeven. 1 moeder zei er verder niks over en de andere vroeg of hij dat fijner vond (naakt zwemmen) dan een zwembroek dragen die moeder vroeg toen ook of we dan naakt sliepen. Hij vond het wel gênant dat z’n moeder dat vroeg maar vond het wel een opluchting 

Bij een ander vriend ging het anders hij kwam voor een paar uur zwemmen enz. en was z’n zwembroek   ‘ ‘vergeten’  z’n vader die een klusbedrijf heeft kwam z’n zwembroek wel langs brengen. M’n vader vroeg aan zijn vader voor nog wat klussen en kwam binnen toen hij, m’n broertje en ik allang poedeltje naakt waren

• July 26, 2025

@Kaas1224  heb je het al tegen je ouders verteld?