Skip to main content

Hoi iedereen, 

Binnenkort heb ik een operatie. Het is een kleine ingreep, van ongeveer 40 minuten. Maar het is wel mijn eerste operatie ooit. En ik heb geen idee wat ik kan verwachten.  Ik ga onder volledige narcose, wat gebeurd met een prik. Maar zoals gezegd: ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Is er iemand die weet hoe narcoses verlopen/voelen? 

Ik ben ook heel bang dat ik niet uit de narcose kom en blijf slapen zeg maar, ik vind narcose een heel eng idee. Ik heb echt even tips/ervaringen van mensen nodig dus zou het waarderen als jullie dingen willen delen 🩷

alvast bedankt x

Heey, 

Ik snap dat je het spannend vind, en dat is natuurlijk ook volkomen terecht als je niet weet wat er zal gebeuren. Maak je ten eerste alsjeblieft geen zorgen over niet meer wakker worden, je wordt echt wel weer wakker! Artsen zijn ontzettend goed in wat ze doen, dus ze zullen heel goed voor je zorgen en je beter maken. Ik ben onder narcose geweest, maar ik was toen nog vrij jong. Dat was met een masker in plaats van een prik dus daar kan ik je helaas niks over vertellen. Ik weet nog dat ik gewoon langzaam in slaap viel, ik herinner me er niks van. Het is gewoon als slapen, maar dan zonder dromen. Wist je dat er als jij onder narcose bent er iemand is in de operatiekamer die speciaal let op jouw narcose, de anesthesist, hij of zij zal je de hele tijd heel goed in de gaten houden. Zo verloopt alles soepel! Het gaat dus helemaal goedkomen;)

En als je graag een wat beter beeld wil van hoe alles nou in z’n werk gaat en hoe bijvoorbeeld een operatiekamer er uit zien, dan raad ik je zeker aan even wat youtube filmpjes te kijken, daar zijn heel veel lieve artsen die alles duidelijk uitleggen en precies laten zien wat er allemaal gebeurd. 

Als je je nog steeds niet fijn voelt kun je ook altijd even overleggen met jouw behandelend arts, want op youtube gaat het misschien net iets anders dan in het ziekhuis waar jij geopereerd gaat worden. Dan zal de arts alles goed aan je uitleggen en je geruststellen. 

Heel veel succes en sterkte! 

xx,

Kwakend1tje

Alles gaat helemaal goed komen!


Hoi Fleur01, ik heb zelf ook een kleine operatie gehad ik werd in slaap gebracht door een soort kapje. Toen ik wakker werd kon ik niet zo goed meer lopen als ik probeerde te staan zakte ik inelkaar maar dat duurde maar 1 uurtje ofzo en het kwam doordat ik was geopereerd aan mijn lies. Verder is het niet zo eng je moet maar denken die dokters zorgen voor mij. Ik hoop dat je hiermee wat kan groetjes Tinker.fan


Het is niet eng hoor, je krijgt in je hand een infuus en daar zit dat slaapmiddel in, dan doen ze een kapje over je mond en neus waar je een paar keer heel diep in en uit moet ademen. Ik ben een paar keer geopereerd en elke keer werd er tegen mij gezegd dat ik aan iets leuks moest denken, en je voelt je zelf dan een soort van in slaap vallen. Na je operatie kom je in een uitslaapkamer kamer waar ze je eerst heel goed wakker laten worden voordat je weer terug mag naar de afdeling waar je ligt. Ik mocht na een paar operaties na een paar uurtjes weer naar huis, maar heb ook weleens een aantal dagen moeten blijven, dat ligt aan wat voor operatie je hebt gehad.


@kwakend1tje 

heel erg bedankt voor je reactie! x

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.


Reageer