Skip to main content

Hoiii! Ik moet binnenkort onder narcose maar het is een “kleine ingreep” en daar mee bedoel ik dat het geen hart operatie is ofzo het duurt maar 5-10 min lang . Maar het is wel de eerste keer dat ik onder narcose ga en ik ben er best wel angstig voor (ik heb een angststoornis) en ik weet niet wat ik er van moet verwachten…. Als jullie ooit onder narcose zijn geweest deel je ervaring dan als je wil natuurlijk ❤️

Haii, 

Ik moet zelf ook nog voor de eerste keer onder narcose binnenkort om mijn wijsheidstanden te trekken. Maar ik kan je wel vertellen hoe mijn mama het vond. 

Je krijgt een soort maskertje en dan vragen ze over wat je gaat dromen, dan in dat maskertje zit een slaapmiddel ofzo dat je dan in narcose brengt blijkbaar zou dit naar boslucht moeten ruiken maar mama zei: "Amai als dit boslucht moet zijn :)" 

En dan slaap je, je wordt terug wakkeg op de uitslaapkamer met allemaal bedden en eens dat je wakker bent mag je naar je eigen kamer. 

Liefs 

Anoniem789 

Haii,

ik heb zelf een keer narcose gehad voor een operatie en je valt echt heel snel in slaap, het ruikt idd wel vies 🙃 als je wakker word ben je wel nog even slaperig maar dat gaat wel snel over.

en zeg vooral ook dat je het eng vind, dan kunnen ze er extra rekening mee houden <3

liefs🤗

Heyy,

De eerste keer narcose is idd spannend dat kan ik me ook nog wel herinneren.. Ik heb het zelf nu al wel een paar keer gehad en je valt echt heel snel in slaap. Waarschijnlijk krijg je een maskertje op dat kan wat vreemd ruiken, maar daar wordt je dan rustiger van en dan gaan de artsen een beetje met je praten terwijl de narcose wordt ingebracht door het infuus. Je bent waarschijnlijk binnen 10 secondes in slaap en je bent voor je gevoel ook zo weer wakker.

Je kan vragen aan je arts of je van te voren een kalmeringsmiddel kan krijgen daar wordt je dan ook al wat slaperig van en misschien is dat in jouw geval wel fijn. En geef het wel aan dat je het eng vindt dan houden de artsen daar rekening mee!

Komt allemaal goed hoor je bent in goede handen in het ziekenhuis! Sterkte🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Hangt er vanaf hoe ze het doen.  

Ik heb het meegemaakt en een vriendin ook.  

Het ene moment praat je met de dokter en het andere moment word je wakker en zijn ze al klaar.

Heyy! Super bedankt voor jullie reacties het stelt me best wel gerust . Ik word wel in slaap gebracht met een infuus maar ik krijg van te voren verdoving op mijn hand ! <3

Reageer