Hoi @Valeria
Ik deed het vroeger altijd. Sinds vorig jaar ben ik nagellak gaan dragen. Daardoor ben ik gestopt.
Liefs @NoahLovesYou
Hoelang doe je het al? Eehh pfoeh ik denk een jaar of 2, omdat ik heel veel spanning heb
Zit je ook aan het velletje naast je nagels? Nee
Zit je weleens aan je teennagels? Nee, daar kan ik niet aan haha
Heb je weleens een (bijna) ontstoken wond gehad doordat je een velletje had losgetrokken? /
Doen jouw gezinsleden het ook? Nee
Gebruik je middelen om het nagelbijten en peuteren te stoppen? Niet echt, wel gewoon dat ik mezelf daarop aanwijs dat ik dat doe en dat ik daarmee moet stoppen elke keer dat ik dat doe (ik doe dat soms onbewust)
Mocht je tips hebben, ook graag zeggen 🥰
Ik heb wel een tip: iets van een fidget, dan heb je iets in je handen vast.
Liefs
Anoniem789
Hoi @Anoniem789 en @NoahLovesYou
Dank jullie wel voor jullie reactie!
@NoahLovesYou, ik draag helaas al nagellak. Maar ik doe het nog steeds, toch bedankt voor de tip
@Anoniem789, ik zal eens gaan kijken naar een fidget. Helpt een pop-it ook?
Liefs @Valeria
Hoi @Valeria heb dat ook héél lang gedaan... het zure spul werkte niet bij mij want ik kraste het van m'n nagels af of beet er omheen. Ik deed dit vooral door de spanning of ( komt ze weer) door ASS als een soort stim.
Ik heb wel tips hoe je er van af komt als je dat zou willen.
1. Maak je nagels mooi! Koop een mooie kleur nagellak en lak je nagels. Zo zijn ze te mooi om te slopen
2. Als je naar iets toe gaat dat je zenuwachtig maakt of iets gaat doet waarbij je merkte dat het nagelbijten dan erger werd neem dan een fidget toy mee! Ik heb een soort blokje met allerlei knopjes en schakelaartjes er aan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes Smokey
@Valeria een pop it kan ook wel opzich, maar ik vind dat niet ideaal omdat dat redelijk veel lawaai maakt en redelijk groot is om mee te nemen; ik zou persoonlijk iets anders pakken zoals zo'n rubics blokje of een stressbal of een tangle.
Liefs Anoniem789
Hoi lieve mensen!
@smokey, bedankt voor de tip!
Ik lak mijn nagels alleen, maar misschien kan ik ook eens mijn nagels echt versieren met bloemetjes ofzo.
@Anoniem789, daar heb je gelijk in, het maakt veel lawaai, en dat is best gênant. Ik zal eens kijken wat voor fidgets ik nog meer heb
Liefs @Valeria
Ik haf geen tijd voor de vragenlijst vorige keer. Daarom doe ik hem nu ff.
Zijn sommigen van jullie zo zuinig op jullie nagels dat jullie het niet eens durven?
Nee hoor!
Gebruiken jullie ook weleens dat zure spul dat je dan op je vingers smeert als je aan je vingers wilt bijten?
Nee ieuw! Dat had ik vroeger met het duimen! Heel vies spul!
Ik heb weleens gehoord dat het door de spanning kan komen, daar heb ik niet zoveel last van.
Oh, ok! Nuttig!
Ook heb ik weleens gehoord dat mensen zichzelf dwingen om te bijten. Klinkt een beetje onlogisch. Of hebben jullie daar ook last van?
Niet echt
Hoelang doe je het al?
Sinds ik me kan herinneren
Zit je ook aan het velletje naast je nagels?
Ja..
Zit je weleens aan je teennagels?
Alleen tijdens het knippen.
Heb je weleens een (bijna) ontstoken wond gehad doordat je een velletje had losgetrokken?
Niet dat ik weet.
Doen jouw gezinsleden het ook?
Volgens mij niet.
Gebruik je middelen om het nagelbijten en peuteren te stoppen?
Ja, nagellak. Maar dat staat al in mijn eerste reactie.
Liefs @NoahLovesYou