Ik heb dus na 10 maanden slotjes beugel een nachtbeugel gekregen. De orthodontist zei me dat ik de eerste drie maanden hem dag en nacht moest inhouden. Toen deed ik hem alleen ‘s nachts in. Achteraf bleek het niet zo groot probleem te zijn dus ja. Daarna zei de ortho dat ik hem ‘s nachts moest indoen. Dat heb ik niet gedaan en nu is 1 tand flink verschoven. Me nachtbeugel is ook best versleten en ik weet niet wat ik moet doen. Ik schaam me een beetje dat me nachtbeugel er zo uitziet en dat ik het niet heb gedragen. Ben nerveus over de volgende afspraak. Blijft me tand zo staan?? Krijg ik een nieuw beugel??
Heyo,
Een nachtbeugel is nodig omdat je tanden door de beugel best los zitten. Als je dit niet doet dan kan het voorkomen dat je dit soort dingen krijg.
Het beste neem je zo snel mogelijk contact op met de orthodontist. Die kan er dan naar kijken en als het echt nodig is actie ondernemen. Het kan zijn dat er een nieuwe beugel moet worden geplaatst, maar dat is dan ook een keuze voor jou. Als die tand ergens achter in je mond zit, dan kan je je afvragen of het wel nodig is. Ik bedoel je ziet hem dan toch niet.
Dat je nachtbeugel er niet meer zo mooi uitziet, maakt niet veel uit. Als het nodig is, dan kunnen ze binnen een dag een nieuwe voor je in elkaar knutselen.
See ya!
Spookyzx.
Hey Spookyzx,
Dankjewel voor je reactie! Ik moet sowieso eerder naar de ortho omdat mijn spalkje los zit. Maar goed, de tand die scheef is gaan groeien zit net naast me voortanden. Het is geen gezicht dus misschien moet ik voor me boven tanden weer een paar maanden beugelen . Ik vraag me wel af of ik boven ook geen spalkje kan krijgen. Het stoort me nu niet echt bij onder en ik weet dat ik me nachtbeugel weer ga vergeten om te drage dus, is het mogelijk?
Heyo,
Ik denk dat het wel mogelijk zou zijn. Ik heb zelf zowel boven als beneden een spalkje zitten, en ik merk er ook niks van. Alleen het spalkje gaat er natuurlijk niet 100% voorzorgen dat je tanden recht blijven staan, daarvoor is ook het bitje, en plaatje.
Ik heb zelf tot nu toe 2 tanden gehad die schuin begonnen te staan, maar de ortho kon die naar 1 beurt al weer netjes recht zetten.
Maar het beste overleg je dit met je orthodontist. Die kunnen je waarschijnlijk beter helpen.
See ya!
Spookyzx.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.