Skip to main content
Vraag

mri scan

• December 24, 2024
  • 21 reacties
  • 359 Bekeken

Haii,

ik krijg over een tijdje een mri scan, heeft iemand van jullie dat gehad en hoe gaat dat precies? 

liefs 🤗

21 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 24, 2024

Heb wel al een ct scan gehad en al vaak mri gezien. 

Je mag geen metalen voorwerpen mee naar binnen nemen, doe al op voorhand oorbellen/juwelen uit en als je dat hebt een bh zonder metaal dan mag die wel aanblijven. Broeksknopen/ritsen zijn ook metaal dus dat mag ook niet, dus moet uit.

Een mri duurt redelijk lang 20-30 min ongeveer las ik online tot een uur. Het is belangrijk dat je zo stil mogelijk blijft liggen zodat de artsen een zo duidelijk beeld krijgen. Je ligt op je rug op een plaat. Ik las ook online dat je daarna een beetje moe zou kunnen zijn dus als dat nodig is kun je op de terugrit naar huis wat slapen. 

Succes!  

Liefs 

Anoniem789 

• December 25, 2024

Haii,

dankjewel ​@Anoniem789 🤗 ik neem voor de zekerheid een pyjamabroek mee,  heb het snel koud🙈 

liefs🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 25, 2024

Ja helemaal goed, let erop geen ijzer/metaal. 

Ps van te weinig eten krijg je het ook koud he ;) 

Liefs 

Anoniem789 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 25, 2024

Heyy ​@Cantaloupe!

Eigenlijk legt ​@Anoniem789 al precies uit hoe het gaat! Een MRI scan duurt vrij lang en je moet wel een tijd lang stil liggen. Als de scan van je hoofd wordt gemaakt (dat heb ik gehad) is de kans ook vrij groot dat je hoofd wordt vastgelegd zodat je stil blijft liggen voor de beste foto's.

Verder is het ook goed om te weten dat een MRI scan nogal veel geluid maakt.. Daar kan je dus wel van schrikken! Ik kreeg oordopjes in tegen het geluid voor de bescherming van mijn oren en kreeg een koptelefoon op waar ik een radio zender op mocht uitkiezen voor muziek als afleiding. De muziek hoorde je alleen bijna niet door het geluid van de MRI haha😅

Je wordt ook goed op de hoogte gehouden en je kan met de mensen van de radiologie praten als je in de scan ligt en zij praten ook met jou tijdens en tussen de verschillende scans door.

Als je het spannend vind moet je dat ook vooral wel aangeven hoor dan wordt daar rekening mee gehouden!

Komt allemaal goed! Succes! :)

Liefs, ItsJustMe <3

• December 25, 2024

Haii

dankjewel lieve ​@ItsJustMe , dit helpt me wel🫂😊

liefs 🤗 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 26, 2024

Ja miss ook je lievelings knuffel als je die nog hebt

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 26, 2024

Wat ik  nog was vergeten te vertellen is dat je soms ook je adem in moet houden, en dan terug normaal zodat ze scherpe foto's krijgen. 

Liefs 

Anoniem789 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Weet je al wat meer over wanneer je de mri scan krijgt? ♥️

Liefs 🤗

• February 8, 2025

Haii lieve ​@Boterbloempjee ,

het zou eigenlijk 3 weken geleden al zijn, maar de arts vond me nu te instabiel en wou me er nog even niet mee belasten dus het is nu voorlopig even uitgesteld..🙈

Liefs🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Ahh ja dat snap ik wel, wel fijn dat ze je niet wil belasten. ♥️

Liefs en een knuffel 🤗

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • February 9, 2025

-onnodige quote verwijderd-

Voor wat? Als je het wil vertelken?

• February 9, 2025

Haii ​@Zeepsopje ,

ik heb soms meerdere keren op een dag het gevoel flauw te gaan vallen, ik heb ondergewicht dus het is daardoor wel logisch maar toen mijn gewicht nog goed was had ik het ook al..😕 al denk ik eigenlijk dat ik toen ook al wel te weinig at🙈.. de arts verwacht dat het door veel stress en hyperventileren kwam maar voor de zekerheid zou ik ook nog een mri krijgen..

Liefs🤗

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 10, 2025

Heyy,

Fijn dat de arts goed om je denkt en dat ze jou niet willen belasten! Pak zelf ook je rust hoor!💖

Weet je al wel wanneer je nu wel de MRI scan krijgt? Of is er nog geen nieuwe datum uitgekozen?

Liefs, ItsJustMe <3

• February 10, 2025

Haii lieve ​@ItsJustMe ,

het gaat eigenlijk alleen maar slechter dan een paar weken geleden en denk dat dat voorlopig ook niet gaat veranderen..😕  De arts begon er ook niet weer over en denk het dat nog wel een tijdje gaat duren..

Liefs 🤗

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 10, 2025

Hey lieve ​@Cantaloupe ,

ach jee wat naar om te horen 😖ik gun je echt zo snel mogelijk de juiste hulp en dat het wat beter met je gaat , ik hoop dat je voor jezelf gaat kiezen en je het herstel niet laat ontnemen, je bent het echt waard en het wordt echt beter, logisch dat je dat nu niet zo ziet maar je doet het super goed maar je verdient hulp dus geef alsjeblieft optijd aan als iets niet goed voelt of als je het vaag vindt. Hou vol lieve ​@Cantaloupe , ik geloof in je en denk ook aan je 💝🫂

veel liefs en knuffel 🫂 

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • February 10, 2025

hoi! ​@Cantaloupe ik weet niet of je je MRI scan al gehad hebt of nog moet krijgen, maar ik wou nog iets toevoegen: soms als je een MRI scan krijgt word er contrastvloeistof toegediend, je krijgt dat dan in je lichaam via een infuus (contrastvloeistof helpt om bloedvaten en afwijkingen beter te onderschijden van normaal weefsel) maarja dat licht naruurlijk wel aan het type MRI scan die je krijgt… en toevallig werkt mijn moeder met een MRI scan in het ziekenhuis, dus daarom vond ik  het wel interessant! 

baii, Smokey

• February 10, 2025

Haii ​@smokey ,

ik denk dat dat bij mij niet hoeft hoor, maar zal er wel nog naar vragen als de arts een nieuwe afspraak wil maken ❤️

Liefs 🤗 

• April 22, 2025

Haii,

ik had de mri scan vandaag en het viel wel mee❤️ Het is vooral veel herrie en trilde soms een beetje van stress/vermoeidheid waardoor mijn hoofd wat bewoog wat niet mocht, maar lukt later wel om voldoende stil te liggen..🙂

Liefs

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 23, 2025

Hoi, fijn ​@Cantaloupe  ♥️ en hopelijk zal de uitslag ook gunstig en positief zijn. Vast wel! En dat je daarna weer verder kunt met de weg omhoog gun ik je enorm ! 😘 

Groetjes liefst Tartan X 

• April 23, 2025

Hi lieve ​@Tartan15 ,

ik heb de uitslag al en het was goed hoor😊❤️

Liefs terug🤗

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 8, 2025

Heyy,

Beetje late reactie sorry daarvoor, maar fijn dat je MRI goed is gegaan! Je hebt het goed gedaan ben trots op je! :)

Liefs, ItsJustMe <3