Skip to main content

Haii,

ik krijg over een tijdje een mri scan, heeft iemand van jullie dat gehad en hoe gaat dat precies? 

liefs 🤗

Heb wel al een ct scan gehad en al vaak mri gezien. 

Je mag geen metalen voorwerpen mee naar binnen nemen, doe al op voorhand oorbellen/juwelen uit en als je dat hebt een bh zonder metaal dan mag die wel aanblijven. Broeksknopen/ritsen zijn ook metaal dus dat mag ook niet, dus moet uit.

Een mri duurt redelijk lang 20-30 min ongeveer las ik online tot een uur. Het is belangrijk dat je zo stil mogelijk blijft liggen zodat de artsen een zo duidelijk beeld krijgen. Je ligt op je rug op een plaat. Ik las ook online dat je daarna een beetje moe zou kunnen zijn dus als dat nodig is kun je op de terugrit naar huis wat slapen. 

Succes!  

Liefs 

Anoniem789 

Haii,

dankjewel ​@Anoniem789 🤗 ik neem voor de zekerheid een pyjamabroek mee,  heb het snel koud🙈 

liefs🤗

Ja helemaal goed, let erop geen ijzer/metaal. 

Ps van te weinig eten krijg je het ook koud he ;) 

Liefs 

Anoniem789 

Heyy ​@Cantaloupe!

Eigenlijk legt ​@Anoniem789 al precies uit hoe het gaat! Een MRI scan duurt vrij lang en je moet wel een tijd lang stil liggen. Als de scan van je hoofd wordt gemaakt (dat heb ik gehad) is de kans ook vrij groot dat je hoofd wordt vastgelegd zodat je stil blijft liggen voor de beste foto's.

Verder is het ook goed om te weten dat een MRI scan nogal veel geluid maakt.. Daar kan je dus wel van schrikken! Ik kreeg oordopjes in tegen het geluid voor de bescherming van mijn oren en kreeg een koptelefoon op waar ik een radio zender op mocht uitkiezen voor muziek als afleiding. De muziek hoorde je alleen bijna niet door het geluid van de MRI haha😅

Je wordt ook goed op de hoogte gehouden en je kan met de mensen van de radiologie praten als je in de scan ligt en zij praten ook met jou tijdens en tussen de verschillende scans door.

Als je het spannend vind moet je dat ook vooral wel aangeven hoor dan wordt daar rekening mee gehouden!

Komt allemaal goed! Succes! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Haii

dankjewel lieve ​@ItsJustMe , dit helpt me wel🫂😊

liefs 🤗 

Ja miss ook je lievelings knuffel als je die nog hebt

Wat ik  nog was vergeten te vertellen is dat je soms ook je adem in moet houden, en dan terug normaal zodat ze scherpe foto's krijgen. 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer