Mooi lichaam.

  • 4 June 2018
  • 7 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo beste mensen ,

Ik ben een jongen van 14 jaar en ben 185 cm en weeg 69 kg .
Heel me leven ben ik al stevig , niet dik maar ook niet dun ( als je snapt wat ik bedoel ).
Nu is de tijd aangebroken dat ik wat onzeker ben door puberteit dat sowieso .
Ik heb een klein buikje en ik vind het af en toe moeilijk om er mee om te gaan , bv als we naar het strand gaan of er lopen meisjes rond en je wilt er toch wel goed uit zien .
Ik word absoluut niet gepest helemaal niet .
Ik vind gewoon dat het gezonder / mooier kan , ik heb geprobeerd te sporten bij een club ; basic fit zo'n 6 maanden en dan 3 x in de week .
Daar deed ik veel buikspieren trainen en af en toe mijn schouders om uit te testen.
Mijn schouders zijn wel breder geworden maar me buikje is er nog steeds . Toen kwam de tijd dat ik dacht van dit heeft toch geen zin meer en heb ik me lidmaatschap opgezegt .
dat is inmiddels al 3 maanden geleden .
Ik ben ook geen persoon die elke avond ongezond eet helemaaaall niet zelfs ik eet het liefst groenten en vlees en niet al teveel.
Ik heb zelf ook maagproblemen miss een verband hierin ???
Maar kortom hoe kom ik nou van dat buikje af op een andere manier dan dat ik al gedaan heb ???

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik heb totaal geen verstand van fitness dus ik zou zo maar mis kunnen zitten. Maar als jij je buikje (vet) weg wilt, zal je vetpercentage moeten dalen. Met oefeningen voor je buikspieren val je niet af. Je traint enkel je spieren. Daarnaast kun je niet afvallen op 1 bepaalde plek naar keus, dus om je buikje weg te krijgen zal je algehele vetpercentage moeten dalen.

Cardio is heel erg goed voor niet alleen je conditie, maar ook om af te vallen. Hierbij verbrand je lichaam namelijk het meeste en dit zou dus de manier zijn om je vetpercentage naar beneden te krijgen en je buikje kwijt te raken. Natuurlijk kun je daarnaast allerlei andere oefeningen doen en ook je buikspieren trainen, maar zolang je maar op het afvallen focust.

Je kunt je voedsel hierop ook aanpassen, om dit allemaal te bevorderen, maar dat is niet nodig denk ik. Zolang je niet te gek doet en voldoende aan cardio doet, zul je vanzelf resultaat zien. En natuurlijk geldt hier ook; hoe meer je op de loopband etc staat, hoe sneller en meer resultaat je ziet.
[quote=Daan.]

Hey , Daan

Bedankt voor je reactie , hier ga ik zeker iets mee doen .
Ik vind dat ik ook gewoon in de Natuur kan sporten ( hardlopen ) ( fietsen )
Is dit even goed als in de sportschool ?:D
[quote=Hugo]

Hey , Daan

Bedankt voor je reactie , hier ga ik zeker iets mee doen .
Ik vind dat ik ook gewoon in de Natuur kan sporten ( hardlopen ) ( fietsen )
Is dit even goed als in de sportschool ?:D


Ligt aan de maten,
hoeveel en hoelang je iets doet denk ik.
😛
Reputatie 3
Badge +8
Hey Hugo,

Ja hoor, lekker in de natuur sporten zou ik zeggen. Er zit geen verschil in, behalve dat je in de sportschool beter kunt bijhouden wat en hoe zwaar je doet en je hebt natuurlijk meer keus. Maar als jij alleen wilt gaan fietsen en hardlopen is het zonde daarvoor een abbonement te nemen en daarnaast zie je onderweg nog eens wat in de natuur.
Hey , Daan

Bedankt voor je reactie , ik zal het zeker gebruiken , dankjewel ;)

Gr .
Het hoort zo t groeiet wel weg renminste dat deed t bij mij (nu nog wel beetje ) maar heel weinig
Hi Hugo,

@Daan. heeft gelijk, hij zegt wel dat hij er niet veel van weet, maar wat hij zegt klopt wel. Iedereen heeft buikspieren, maar je ziet ze niet bij iedereen even goed. Natuurlijk kun je je buikspieren trainen, maar zolang ze onder een (klein) laagje vet zitten, dan zie je ze niet altijd even goed.

Een lager vetpercentage helpt om spieren beter zichtbaar te maken.

Cardio is hiervoor wel geschikt, dus wat hij ook al zei: fietsen, hardlopen en van die dingen en dat kan net zo goed buiten als binnen.

Twin en ik fietsen (wielrennen en mountainbiken) veel en ook lopen we een paar keer per week 10 km hard. Het is gewoon een soort van mindset. Probeer een bepaalde regelmaat op te bouwen, maar zie het ook weer niet als moeten. Je moet er ook plezier in hebben, anders houd je het ook niet vol.

Ik heb geluk dat ik altijd een maatje heb, nl. mijn twinbroertje en dat maakt het wel makkelijker. We trekken elkaar er door als de één ff geen zin heeft ofzo.

Wat @Daan. ook zegt is dat als je buiten bent je ook kunt genieten van alles om je heen en dat is echt waar. Sommige mensen kijken wel, maar zien niks. Ik bedoel als ik fiets dan zie ik bv. de vlinders vliegen en hoe de vogels zweven door de lucht, hoe mooi de wolken zijn en hoe kinderen spelen op het strand. Dat is ook mooi en waardevol. Je valt er niet van af, maar het geeft ons wel een goed gevoel.

Hugo, ik vind je niet dik gezien de kilo’s, maar zoals je zelf zegt, het zou misschien een beetje strakker kunnen. Maar in principe ben je goed zoals je bent en niet iedereen hoeft precies te voldoen aan het schoonheidsideaal, zoals je dat soms op insta enzo ziet. Vaak is dat ook op niks gebaseerd. Ik heb liever een aardige, leuke vriend waar je iets aan hebt, dan eentje die er als een strakke pop uitziet en geen inhoud heeft.

Ik zou als ik jou was kijken of je idd fietsen, hardlopen enzo leuk vindt. Er zijn ook andere sporten zoals roeien bij een vereniging, die je kunt gaan doen. Verder loop je bij voetballen veel, dus zoiets kan ook natuurlijk. Kies iets wat bij je past. Misschien ken je wel een andere jongen of meisje die samen met je wilt lopen/fietsen/sporten. Dat stimuleert en is ook nog eens gezellig.

Val niet te snel af door niet meer te eten en super hard te trainen. Let gewoon op je eten en zoals ik het lees doe je dat nu al, dus ik denk dat je daar niet al te veel aan hoeft te veranderen.

Train in het begin zeker niet op te hoge intensiteit ter voorkoming van blessures. Beter doe je op een iets lagere intensiteit en houd je het wat langer vol. Beter een goed resultaat op de langere termijn op een manier die je ook langer vol kunt houden. Dan past het gewoon in je leven en kost het ook minder moeite.

Wat @nietbelangenrijk zegt is ook waar. Ik zie veel jongens uit mijn klas, die de laatste tijd meer in de lengte groeien en dan ook slanker worden. Niet dat ze te dik waren, maar in de puberteit gaat dat gewoon zo als je groeispurt krijgt enzo.

@Maii heeft ook gelijk, hoe langer je fietst/loopt/zwemt etc. hoe meer effect het zal hebben.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Loop niet te hard van stapel. Beter af en toe even wandelen tussen het hardlopen door dan jezelf de vernieling in lopen. Bewegen is sws goed, ook al is de intensiteit soms wat minder hoog. Dus ga liever elke dag een blokje wandelen, dan 2 keer per week zo hard mogelijk te lopen en blessures op te lopen en dus ook snel de moed te verliezen.

Veel plezier vooral.

Groetjes,
M&M’s

Reageer