Skip to main content

Hoi! 

 

Ik heb denk ik last van obstipatie maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik ga morgen namelijk op kamp en wil dat zeker niet missen, maar het doet ook wel een beetje pijn. Hebben jullie tips?

dat is heel vervelend,  zojuist heb ik op internet vernomen dat dit goede tips zijn tegen obstipatie: 

  1. Genoeg vezels eten. Volkorenbrood, groente, fruit, noten en peulvruchten zijn goede bronnen van vezel. ...
  2. 1,5 tot 2 liter per dag drinken. Elke dag 1,5 tot 2 liter drinken helpt om verstopping tegen te gaan. ...
  3. Genoeg bewegen. ...
  4. Poep niet ophouden. ...
  5. Eten op regelmatige tijden.

Kamp is natuurlijk een zeer memorabel moment om op terug te blikken. Dit wil je vanzelfsprekend niet missen. Het internet zegt dat obstipatie binnen 2 weken zou moeten ophouden.  Geen advies maar wel een leuk feitje: veel snoep eten op kamp kan geen kwaad, want dit kan namelijk diaree veroorzaken. Ik hoop met enig gevoel voor medische kennis dat deze twee elkaar opheffen. In ieder geval kan je altijd genieten van snoepgoed 😉 neem dat laatste met een korreltje zout ^^

 

https://www.google.com/search?q=wat+gebeurt+er+als+je+veel+snoep+eet+diaree%3F&rlz=1C1MSIM_enNL932NL932&oq=wat+gebeurt+er+als+je+veel+snoep+eet+diaree%3F&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIJCAEQIRgKGKABMgkIAhAhGAoYoAHSAQg1OTE5ajBqOagCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8


Reageer