Vraag

Moet ik naar de dokter?

  • 27 December 2022
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik heb zoiezo al 2-3 dagen heel erg last van mijn keel en daarom weet ik dus niet wat ik moet doen…

 

Ik heb al een paar keer eerder keelontsteking gehad maar dat is niet hetzelfde als dit. Toen had ik last van: erge keelpijn, rode keel, opgezette lymfeklieren, hoesten, koorts, huilen (en misschien meer).

Maar nu heb/had ik last van: erge keelpijn, hoofdpijn vooral bij opstaan en lopen, opgezette lymfeklieren, duizeligheid en bijna omvallen, misselijkheid, geen/weinig honger, rode keel, hele erge rillingen, soms juist bloedheet en dus veel zweten, huilen, verstopte neus, (geel) slijm ophoesten, dichte pijnlijke oor, iets liep uit mijn oor (waterig), weinig horen 1 oor, moeheid, wit stipje op 1 keelamandel, hoesten, koorts en een snelle en langzame hartslag.

 

Hele boel dus.... maar mijn moeder wil het nog aankijken. Ik wou dat vanmiddag ook nog wel maar nu voelt het alsof ik doodga/bij mijn keel gegrepen word. Ik neem ook al dagen paracetamol maar af en toe helpt het niet eens. Ik weet niet eens wat het is, maar ik wil niet dat het nog 4-5 dagen aanhoudt!

Wat kan dit zijn en moet ik naar de dokter? (Wat voor dokter precies?)

 

Dankjewel!! :)


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Kan best dat je een keelontsteking hebt maar dan een zware. Als je moeder niet mee wil werken zou je altijd zelf een afspraak bij de huisarts kunnen maken.

Badge

Als het goed is gaat ze vandaag een afspraak maken, hoop het wel.

Bedankt tim16! :)

Reputatie 7
Badge +15

Een hersenvlies ontsteking kan ook nog?

dit zijn de symptomen; 

 

 

Hersenvliesontsteking lijkt in het begin vaak op een onschuldige ziekte. Je voelt je bijvoorbeeld grieperig. Je voelt je snel zieker worden. Je krijgt vaak ook koorts en hoofdpijn. Je wordt misselijk en moet overgeven. Je kan ook last krijgen van stijfheid in je nek. Het doet pijn als je je kin naar je borst beweegt. Uiteindelijk word je suf en kan je niet meer goed wakker gemaakt worden. Iemand met hersenvliesontsteking heeft vaak een aantal van deze klachten, maar niet allemaal.

Bij een virale hersenvliesontsteking blijft het meestal bij griepachtige klachten.


 

kijk anders even bij www.thuisarts.nl daar staat duidelijk wat je moet doen met welke symptomen, of ga even naar www.moetiknaardedokter.nl ! Daar kan je je symptomen invullen, en krijg je op basis daarvan een advies; huisarts, kijk het even aan 112, bellen, SEH( spoed eisende hulp)  ect. 


 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien

Hi

 Nou als je er veel last van hebt en wat je nu beschrijft zou ik gewoon naar de dokter gaan of anders bel de avond arts en dan kun je een video consult doen via een linkje die je per sms krijgt had mijn vader laatst ook. Best grappig zat ie " aaa" te zeggen tegen zn foon xd. Maar de dokter kon wel alles zien in zn keel en pillen adviseren ! 

Beterschap! 

Sjammetje xxxx

 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je moeder een afspraak gaat maken. Hoop voor je dat het allemaal meevalt. Beterschap!

Reageer