Moet ik een tattoo laten zetten? (13 jaar)

  • 14 January 2017
  • 6 reacties
  • 941 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo. Ik ben Lu, (ik wil mijn volledige naam graag anoniem houden.) ik ben 13 en ik heb mijn hele leven al veel kutte dingen meegemaakt. Ik word al mijn hele leven gepest, ik werd mishandeld, ik ben al 5 jaar depressief en nu ben ik laatst met de ambulance naar de gevangenis gebracht. Ik heb het dus vrij moeilijk, zou je kunnen zeggen. En ik dacht: Ik wil een tattoo zetten van iets wat mij altijd geholpen heeft. Deze quote van Harry Potter: 'happiness can be found in the darkest of times if one only remembers to turn on the light'
Deze past heel goed bij mij. Het word dan een kleintje op mijn onderarm. Maar mijn ouders gaan hier niet mee akkoord. 'Dan heb je er later spijt van' Ik snap dat ook heel goed, maar ik weet 100% zeker dat ik hier geen spijt van zal krijgen en dat deze tattoo mij zal helpen.

Wat moet ik doen?

-Lu

6 reacties

Hoi,

Deze situatie ken ik van mijn zus. Mijn mening, zo lang je toestemming nodig hebt van je ouders om 'm te laten zetten doe je het niet. Zodra je hem alleen mag zetten en je wilt het nog steeds, doe het dan wel.

Aan de ene kant kan de quote je helpen, maar aan de andere kant herinnert het je ook voor altijd aan je slechte periode.

Gr. Pin
De quote past dus erg goed bij jou.
Dan hoef je daar toch geen totoeage van te hebben?
Iets wat je ook kunt nemen is een zogenaamde "dogtag".
Daar kun je dan je tekst op zetten en dan kun je het als ketting gebruiken of je gebruikt het plaatje voor een armband etc.
De quote past dus erg goed bij jou.
Dan hoef je daar toch geen totoeage van te hebben?
Iets wat je ook kunt nemen is een zogenaamde "dogtag".
Daar kun je dan je tekst op zetten en dan kun je het als ketting gebruiken of je gebruikt het plaatje voor een armband etc.

Dat klopt opzich wel ja. en zo'n dogtag; Ik weet niet. Dat is niet echt mijn ding.
Hi Lu,
Wat naar dat je zo'n rot periode hebt... en nu hopelijk hebt gehad! Je post is van een jr geleden 😉 Maar eerst dit gezegd...wat goed dat je deze vraag hier hebt gedropt trouwens. Ik denk je te kunnen begrijpen...en ik wil graag een stukje uit mijn leven met je delen....want het gaat nu goed...en dat hoop ik ook voor jou!

Ik ben zelf va mn 13 tussen crissisopvangen heen en weer geslingerd, voordat er eindelijk een instelling mij wilde hebben....heb ass en mn ouders hebben eigenlijk maar wat aangekloot....zijn gescheiden en begrijpen gewoon niet wat een goed opvoeden is...met tig hulpverleners mij thuis willen houden...begreep niks meer van de wereld en mezelf...ontwikkelde abnormaal buitensporig gedrag...wilde dood...ik kon toch niks....wat het lukte me niet...wilde kinderen doodmaken...etc....steeds maar weer lieten mn ouders me weer op mn bek gaan...mn Ma kreeg een nieuwe vriend...en ik wist niet hoe ik daarover moest denken...die greep wel in...en liet me voelen en begrijpen wat mijn gedrag was..hele toffe kerel...en altijd open voor mij...die heeft va mn 10 alles geprobeerd om mij te geven wat ik nodig had en even niet thuis kon aanleren...maar die werd steeds niet gehoord door mn Ma...maar die was de enige die het goed zag...ik zette alles op stelten als hij er niet was...mn moeder duwde m weg en toen toch weer wel bij haar...etc moet verschrikkelijk voor hem zijn geweest...ik kon niet meer bij mn moeder en mn broertje wonen, want ik was een gevaar voor hun en mezelf....dat zag hij...maar mn pa niet...die wilde dat ik bij hem ging wonen en toen ging alles helemaal mis...van de basis school gestuurd...thuis...en toen stuurden mn ouders me nog naar VO!! Nog geen uur en had de heleboel op de kop gezet....toen in de crisissen gezeten...2 jr lang! Ma sloot haar vriend buiten...en dan mocht ie er wel weer zijn en dan weer niet...Ma heeft hem gedumpt trouwens en ik en mn broertje mochten ineens helemaal geen contact meer met hem...helemaal geen afscheid mogen nemen...ze heeft me wel iets verteld, maar ik geloof mn ma niet meer....Ik denk dat ze narcisme heeft...verborgen voor de hele wereld en hij krijgt overal de schuld van...ze praat heel slecht over hem...maar ik weet dat het anders is...hij is de enige geweest die zei dat hij van ons hield en dat voelde ik ook...ik mis hem...tijdens de crisis opvang is mn moeder volgens mij ook een tijd met een begeleider vreemd gegaan...ze moest daar ook slapen en hij slaapdiensten...ze ging gewoon vreemd! Bij mn vader ook trouwens...als ze zogenaamd haar moeder ging bezoeken voor een paar dagen...ging ze naar haar ex...of sliep ze met een bekende van haar beste vriendin...heb hele vieze mailtjes gelezen enzo...en ze heeft ook op lesbische sexsites gestaan....allemaal terwijl ze een relatie had met de man die het beste met iedereen voor had...en hij was ook stoer en sterk...heel tof...ik snap mn moeder niet...maar gelukkig heb ik een behandeling gehad en ben helemaal de goede kant opgegaan. en het gaat goed met mij....maar dat mag Hij niet meer meemaken want ma heeft hem gedumpt en heeft alweer een andere kerel...maar ik weet wat ik aan mezelf heb...woon niet meer thuis en in vakanties en weekenden maak ik er het beste van...goed...tattoo :-)

Maar ik heb dus wel eentje op mn 14e laten zetten....best groot eigenlijk. Ik wilde ook dat ik het nooit had gedaan toen...ik ben nu groter, breder en heb meer spieren...dus helemaal vervormd...en nu zou ik ook graag helemaal iets anders willen hebben...ik vind m ook niet mooi...helemaal geen mooie dunne lijnen enzo...maar mocht van mn moeder hè...dus toen gedaan...mn pa heeft toch niks te vertellen en nu staat het op mn lichaam...

Ik zou zeggen...wacht lekker tot je 16 bent...je hebt echt geen tattoo nodig om je door de periode heen te slaan...zoek mensen op die het ook oneens zijn met je ouders en praat met eventuele begeleiders...En...een tattoo op je 14e is ook best wat aso...en je wordt ook best raar aangekeken op die jonge leeftijd 😉

Kop omhoog en borst vooruit!
Groet D
Badge

Heb je ondertussen de tattoo al?

Badge

Hey Luciano, stel dat je de tattoo had genomen, zou je er dan nu spijt van hebben gehad?

Reageer