Vraag

moeite met tampon

  • 2 June 2022
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

hoi

laatst heb ik hier ook een topic over geschreven maar nooit antwoord gekregen. ik probeer al voor de zoveelste keer een tampon in mijn vagina te krijgen maar hij wil maar een klein stukje en dan blokkeert mijn vagina ofzo en dat doet heel zeer wat doe ik hieraan

update: ik heb met mijn pink gevoeld en nu kom ik er op zich wel in, maar het doet wel zeer en daarom durf ik het nog niet zo goed. kan het normaal zijn bij de eerste keer tampons dragen of is er iets mis


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Pastel,

Het is normaal dat een tampon voor de eerste keer pijn deed. Ik kreeg hem er niet diep genoeg in, omdat het zoveel pijn deed. Een tampon met applicator kan helpen om de tampon er makkelijker en pijnloos in de vagina te krijgen. Misschien is dat wat? 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

Heyy @Pastel,

Het is normaal dat een tampon voor de eerste keer pijn deed. Ik kreeg hem er niet diep genoeg in, omdat het zoveel pijn deed. Een tampon met applicator kan helpen om de tampon er makkelijker en pijnloos in de vagina te krijgen. Misschien is dat wat? 

xx Eenmeisje004 

 

Hoi, dankjewel, dat stelt me aardig te rust. Ik ben nogal snel hypochondrisch (vrees voor ziektes en aandoeningen) en het internet doet er best dramatisch over waardoor ik me zorgen maakte. 

Nadat ik met mijn pink heb lopen voelen kwam ik erachter dat ik gewoon nog niet genoeg van mijn vagina hol had ontdekt en ik gebrek aan ervaring had. Daarna ben ik dezelfde weg proberen te gaan met de tampon en ik kreeg hem erdoor maar wel met moeite en heel veel pijn. Uiteindelijk kreeg ik hem best ver, zo ver had ik hem nog nooit gekregen, maar niet ver genoeg. En ik ga er van uit dat de tampon eigenlijk te groot is. hij is namelijk net iets dikker dan mijn wijsvinger, niet te vergeten dat tampons ook knetterhard zijn. Toen ik de tampon er half in had zitten en hem niet meer verder kreeg, heb ik heel even gewacht voordat ik hem eruit trok. Het voelde niet fijn terwijl hij erin zat (ook niet gek, want hij zat er niet eens ver genoeg in) en daarna heb ik hem maar weer uitgetrokken. Dat deed ook vreselijk veel pijn en mijn vagina heeft een paar minuten pijn gedaan. Inmiddels is de pijn al wel weer weggetrokken. Ik zat er aan te denken om dunnere/kleinere tampons te halen, en idd eventueel met applicator, aangezien die ook niet bij de tampons zaten die ik gehaald heb. Ik heb ze bij de Lidl gehaald, het waren er 24 voor maar €0,89 terwijl de rest allemaal tussen de 5 en 6 euro was dus ik had die goedkope maar gekocht. Misschien toch maar wat meer uitgeven, en bij een drogist ipv supermarkt. Nogmaals bedankt.

Badge

ik heb dat ook en vind het nog steeds een irritante klus ik kreeg van een vriendin de tip om een beejte vaseline om de tampon te smeren maar niet te veel zodat het er waarschijnlijk makkelijker in word geduwd/gedrukt 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, nogmaals een update

Ik heb het aan een vriendin gevraagd, ze zei dat de meeste oorzaken van pijn wel normaal was, bijvoorbeeld als hij te groot is of er niet ver genoeg in zit. Ik heb inderdaad vrij grote tampons gekocht de eerste keer, en ze zei dat zij altijd de kleinste gebruikt, met 1 druppeltje. Ik ben uit school gaan zoeken maar ik vond alleen “mini” met 2 druppels. Vergeleken met die grote was het voordeel er zeker, en hij ging er verder en makkelijker in. hoewel ik nog steeds vrees dat hij niet ver genoeg gaat. hij houd op wanneer ik het uiteinde nog voel als ik tussen mijn schaamlippen voel. ook doet het nog steeds pijn, als ik hem erin heb en sta valt het mee maar zodra ik op de wc ga zitten doet hij zeer. en dan weet ik dat ik hem er beter uit kan trekken, maar dat is het meest pijnlijke gedeelte! vreselijke pijn. Ik denk dat ik er beter toch van uit kan gaan dat ik een onbewuste penetratie angst heb en mijn gat te klein/te gesloten is, want ook als ik met mijn pink voel is dat wel gevoelig. Ik heb uiteindelijk opgegeven en mijn vagina steekt nog steeds. Ik kan merken dat die pijn ook wel weer weg trekt maar als elk gedeelte me constant zoveel bezeert, kan ik zo natuurlijk geen tampons dragen. Jammer, maar helaas.

Ik zat er ook aan te denken om misschien de (in ieder geval de grote) tampons bij een openbare toilet achter te laten voor diegene die ze nodig hebben en ze wel kunnen gebruiken.

Reputatie 2
Badge

hoi!! je profielfoto is focking leip <33

ik snap de struggle en bij mij gaat dit heel vaak om welke tampon ik gebruik. ik heb pas de OB pro comfort ontdekt en dat is fr een wondertampon (ik gebruik mini). de original tampons doen gewoon taffes veel pijn bij het in doen en het laten zitten. pro comfort zit serieus gewoon comfortabel.

 

als het erin doen lastig gaat, kan je een klein flesje glijmiddel kopen en dat gebruiken 🤷‍♀️🤷‍♀️ deed ik eerst ook maar heb er nou geen problemen mee

fijne daaggg

Reageer