Skip to main content

Hallo,

Ik ben een 17 jarig meisje met cup maat 75g. Ik heb al niet veel geluk met kleding sinds ik best klein ben (1,60) en ik heb dikke bovenbenen. Dus kleding kopen is altijd een lastig ding geweest. Ik ben hier ook al jaren onzeker over, en laat me uitleggen waarom. Altijd als ik bijvoorbeeld een jurk of topje zie in de winkel, is er altijd wel een ingebouwd cupje in of een lijn bij je borst, of een gat in het midden van de top. Hiervoor is het lastig voor mij om een leuk topje te vinden die niet al te veel laat zien, maar er ook leuk uit ziet. Nu wil ik dus voor de zomer een bikini halen, maar je kan al raden dat dat niet zo makkelijk gaat. Ik moet speciaal bij livera een bikini met beugel halen, zodat niet alles eruit hangt wanneer ik ga zwemmen. Dit is allemaal wel leuk en aardig maar dit gaat mij wel 75 euro kosten alleen voor een bikini top, terwijl je bij de h&m een setje voor al 10 euro kan halen. Ik word hier wel verdrietig van omdat de bikini's waaruit je dan kan kiezen meestal heel basic zijn, of lijken op iets wat alleen oude mensen dragen. Nu wil ik dus ook zomer kleding halen maar ik weet niet waar ik leuke kleding vandaan kan halen? Ik kijk zelf altijd op c&a, h&m, berska, primark en shein

Ga online en zoek op waar je naar opzoek bent. Je moet niet naar kledings winkels gaan want daar zijn ze alleen gemaakt voor het "gemiddelde".


Als je online gaat zoeken dan kom je echt wel heel erg veel leuks tegenk kan gelukkig alles dragen wat ik wil, en herken het “probleem’ van die jurkjes en topjes niet echt, want alles wat ik heb is zonder ingebouwde cupjes of lijn? Maar even iets anders… ben ik dan benieuwd naar… als je er veel last van hebt, is er dan geen mogelijkheid om je borsten te laten verkleinen?


Als je online gaat zoeken dan kom je echt wel heel erg veel leuks tegenk kan gelukkig alles dragen wat ik wil, en herken het “probleem’ van die jurkjes en topjes niet echt, want alles wat ik heb is zonder ingebouwde cupjes of lijn? Maar even iets anders… ben ik dan benieuwd naar… als je er veel last van hebt, is er dan geen mogelijkheid om je borsten te laten verkleinen?

Dat kan helaas niet omdat ze onder de 18 is.


Ik snap je wel een beetje.  Ik ben zelf maar 1.57 en ben cup 75 D (wat veel kleiner is dan jij i know). Ik moet dus zeg maar voor mijn lengte maar xs dragen maar daar passen mijn borsten nooit in.  Of ik ben echt zeg maar heel sexy 😉

Lastig he als je niet kan dragen wat je wil.  


Als je online gaat zoeken dan kom je echt wel heel erg veel leuks tegenk kan gelukkig alles dragen wat ik wil, en herken het “probleem’ van die jurkjes en topjes niet echt, want alles wat ik heb is zonder ingebouwde cupjes of lijn? Maar even iets anders… ben ik dan benieuwd naar… als je er veel last van hebt, is er dan geen mogelijkheid om je borsten te laten verkleinen?

Dat kan helaas niet omdat ze onder de 18 is.

Kan zeker wel, als het een echt groot probleem is en je ouders willen je hier ook toestemming voor geven dan mag het, heb dit zelf meegemaakt bij een vriendin van mijn zus die dit op haar 16de heeft laten doen. 


Als je online gaat zoeken dan kom je echt wel heel erg veel leuks tegenk kan gelukkig alles dragen wat ik wil, en herken het “probleem’ van die jurkjes en topjes niet echt, want alles wat ik heb is zonder ingebouwde cupjes of lijn? Maar even iets anders… ben ik dan benieuwd naar… als je er veel last van hebt, is er dan geen mogelijkheid om je borsten te laten verkleinen?

Dat kan helaas niet omdat ze onder de 18 is.

Kan zeker wel, als het een echt groot probleem is en je ouders willen je hier ook toestemming voor geven dan mag het, heb dit zelf meegemaakt bij een vriendin van mijn zus die dit op haar 16de heeft laten doen. 

Sorry, ik had het gelezen op de rijksoverheid website maar ik had niet verder gescrolled waar staat uitzonderingen, daar stond ook bost verkleining bij🤦‍♂️

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/cosmetische-ingrepen/vraag-en-antwoord/leeftijd-cosmetische-behandeling#:~:text=U%20


Reageer