Moeder heeft vannacht hersenbloeding gehad

  • 26 September 2023
  • 102 reacties
  • 1955 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo lieve allen,

Op dit moment is mijn leven echt helemaal door de war.

Ik trof mijn moeder vannacht bewusteloos aan in de badkamer en heb gelijk 112 gebeld en ze ligt nu op de intensive care en heeft vannacht een operatie gehad. Ze heeft een hersenbloeding. Ik heb van 3:00 tot bijna 6:00 in het ziekenhuis gezeten en ga straks weer omdat ze dan bijkomt van de operatie. Het is afwachten hoe ze wakker wordt. Ze krijgt over een paar dagen waarschijnlijk nogmaals een operatie.

De dokteren gaven aan niet te kunnen voorspellen welke schade de hersenbloeding heeft aangericht. Het kan zijn dat ze fysiek dingen niet meer kan maar ook psychisch. Op dit moment is gelukkig niet de indruk dat ze eraan zal overlijden, maar dat is geen garantie.

 

Ik moest het echt even kwijt, ik probeer positief te blijven, maar ik ben heel bezorgd.

 

Liefs

Jesse 


102 reacties

Dank voor jullie enorm lieve reacties!

@OnbekendeAnnoniem: Super lief dat je speciaal hiervoor opnieuw een account aanmaakt. Ik waardeer dat echt!

 

@OnlyMe : Met mij gaat het nog steeds niet goed, het vraagt veel van me. Ik ben al 2x vandaag 4 uur lang in het ziekenhuis geweest. Maar mijn moeder is op dit moment belangrijker.  Het is verdrietig haar te zien, fysiek kan ze wel dingen en dat begrijpt ze allemaal wel maar ze is wel echt in de war. Ze dacht dat ze in een ziekenhuis ligt die al 30 jaar niet meer bestaat. Morgen krijgt ze een 2e operatie, ik hoop echt op een goede afloop.

Mijn vader laat zich nu echt van een andere kant zien, ik merk dat het hem raakt.

 

Ik ken jullie niet persoonlijk, maar toch hou ik echt van jullie ❤️

 

 

 

 

 

Hoi Allen, 

Ik ben vandaag weer langsgeweest!

Het ging best goed,  ze kon met de trap naar beneden lopen ( 3 verdiepingen dus best veel) en we hebben ook een klein stukje gewandeld. Fysiek gaat het heel goed! Ze is nog steeds wel in de war, maar is daar zelf wel heel bewust van en het is ook zeker vooruit gegaan,  net als haar geheugen. Ze heeft nu ook meer contact met andere patiënten.

Gisteren was ik ook heel even langsgeweest (we moesten wat spullen brengen), toen was ze heel wantrouwend. Maar vandaag was dat weer helemaal weg.

Het wisseld gewoon,  maar het herstel gaat best snel. 

Hey,

Sorry, maar toen ik dit bericht toevallig zag, moest ik weer effe een account aanmaken.

Lieve @Jesse_6567,

Ik wens je zo ontzettend veel sterkte, echt!

Je verdiend dit echt niet! Hopelijk herstelt je moeder volledig!

Ik leef met je mee! (al verwijder ik me account zo meteen weer ) Je topic raakte me hart…. 😥. Je verdient zoveel beter!

Groetjes en veel liefs @OnbekendeAnnoniem.

(Oja, ik zag dat sommige me naam in hun handtekening hebben staan, zo lief!!!!! ❤❤❤)

Naja, allemaal veel liefde en voor degenen die het nodig hebben: sterkte! Jullie in het bijzonder sterkte @OnlyMe en @Jesse_6567!

Naja, nu me account weer verwijderen, want ik zat eigenlijk alleen te kijken hoe het met jullie ging en toen zag ik dit topic. En nu wil ik eigenlijk niet meer van het forum af… Heb ik trouwens nooit gewild!!!!

Adios! Lekker slordig, onoverzichtelijke reactie weer.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse_6567  wat vervelend voor jou je familie en natuurlijk ook voor je moeder :( 

Heel veel sterkte gewenst groetjes Tinker.fan

Reputatie 2
Badge

Hey Jesse, 

Wat heftig moet dat zijn geweest om je moeder zo te vinden in de badkamer, en wat goed dat je direct 112 zonder te twijfelen gebeld heb! 

Hopelijk komt het met je moeder zo goed als het kan goed.

Heel veel sterkte voor je moeder, jou en je familie!

Thijs

Hoi allen,

Het gaat nu ongeveer hetzelfde als vorige week maar er is goed nieuws ! Ze mag morgen eindelijk weer even naar huis. Het is bedoeld om even te proberen hoe dat gaat, als het goed gaat mag ze waarschijnlijk elk weekend wel even naar huis, en misschien uiteindelijk dan ook thuis overnachten. 

 

Reputatie 7
Badge +12

 In schrok me rot toen ik het las. Ik wens je heel veel succes en beterschap voor je moeder en ik hoop enorm voor je dat het goed komt! Gaat het goed met jou? Heb je er last van? Want je had toch ook last van dat flauwvallen gebeuren? En je vader? Ik vind het super dapper van je dat je gelijk 112 hebt gebeld! Ik steun je en knap van je dat je positief probeert te blijven! Probeer wel genoeg te slapen als je kan en ik hoop dat het snel goed komt met jullie allebei!

-OnlyMe

Lieve @Jesse_6567  heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter mag gaan! Wat een schrikken voor jullie! Ik zal voor jou en jouw lieve familie een lichtje branden en aan je denken! Je bent een schat.  Wish you the power! ♥️ 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +3

lieve jesse

heel erg veel sterkte voor je moeder en jij en je familie.

ik schrok echt toen ik dit zag!

ik hoop dat het allemaal goed komt met je moeder!!

groetjesss💟😉

Dankjewel @Lamp.ie en @Natureflower.

Ik houd jullie zeker op de hoogte! Ik ga vanavond weer langs.

 

Het gaat nu wat slechter, ze is weer heel erg in de war. Ze moet volgende week alsnog een 3e operatie, en het herstel gaat waarschijnlijk heel lang duren. Het is erg verdrietig haar zo te zien en ik vind het soms ook lastig om op haar verwarde opmerkingen te reageren.

 

Hoi.

Ik ben net langs geweest. Toen we kwamen sliep ze, ze werd even wakker maar was toen heel slaperig en viel heel snel opnieuw in slaap. De arts zei wel dat ze vandaag nog goed wakker is geweest en het hetzelfde ging als gister. Ze vonden het positief dat het stabiel gaat, en dat herstel echt wel lang kan duren.

 

Ze krijgt vanavond of morgen de 2e operatie, het is erg druk waardoor het wat uitloopt.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

ik hoop dat het al beter gaat met je moeder. het lijkt me echt verschrikkelijk. je hebt geluk dat je in het ziekenhuis mag zijn.

mijn vader is ook meerdere keren naar het ziekenhuis gegaan. de eerste keer had hij een motorongeluk gehad. ik kreeg een telefoontje op school die zei dat hij in het ziekenhuis lag. hij zou een operatie krijgen. de dokters zeiden dat als ze zouden opereren dan zou hij sterven. maar als ze niks zouden doen dan zou hij ook sterven. dat was ongeveer een jaar of twee terug. gelukkig leeft hij nog. ik heb daardoor geleerd dat ik dankbaar moet zijn voor alles wat je hebt en dat er altijd een kans is tot geluk.

blijven hopen, het komt wel goed 

Hoi lieve allen,

Dit weekend gaat het heel goed, en ze heeft woensdag een gesprek en de kans is heel groot dat ze dan naar huis mag🙂!!!

Hoi iedereen,

Mijn moeder mag morgen weer naar huis en blijft ook overnachten. Waarschijnlijk mag ze dat nu wel elk weekend. 

Maar de laatste week is het niet echt vooruit gegaan en ze is heel erg opstandig. Ik vind het lastig om daar mee om te gaan. Ze wil ook heel erg graag gewoon de hele week naar huis, en vraagt dat ook. Dat ik haar als antwoord moet geven dat dat nog wel een tijd duurt is heel naar. Ze reageert daar dan heel gefrustreerd op. 

Hoi @Tartan13 !

De verlamming is weer minder geworden, fysiek gaat ze de goede kant op. Helaas is ze wel meer door de war. Ze haalt allemaal gebeurtenissen in haar leven door de war. Ze denk dat haar zus in het ziekenhuis ligt (maar dat was 1997),  dat ze ergens woont waar ze al 17 jaar niet meer woont, dat het 2021 is en dat haar moeder gewoon nog leeft. Ze vergeet alles wat we zeggen ook heel snel weer. Heel apart en naar om te zien. 

😊

We hebben wel wat boeken meegenomen, maar op dit moment staat haar hoofd daar niet echt naar en is ze te onrustig. Ze kijkt wel af en toe TV.

Reputatie 7
Badge +17

Hey Jesse, ik lees je topic nu pas. Wat heftig om mee te maken. Geheugenproblemen komen idd vaak voor na een hersenbloeding. De Hersenstichting heeft een site met tips hoe daarmee om te gaan. Misschien heb je er wat aan? https://www.hersenstichting.nl/gevolgen-van-een-hersenaandoening/geheugenproblemen/

Heel veel sterkte voor je moeder en jij en je familie. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

Reputatie 7
Badge +11

Hey lieve @Jesse_6567,

Wat een schok! Ik leef met je mee!

Hopelijk is het niet al te ernstig, en komt je moeder er bovenop.

Dikke knuffel van mij!

Veel sterkte!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +18

Hoi beste lieve @Jesse_6567  ik schrik hier ook van.  Ik sluit me bij @Tover01  aan. Mijn welgemeende allerbeste sterkte wens en ik hoop en bid dat het goed zal komen. Veel kracht in deze moeilijke tijd! 

Liefs en moed. Tartan X 

Dankjewel lieve @Tartan13 @Tover01 @Natureflower ❤

 

Reputatie 7
Badge +14

Ach lieve lieve Jesse! Wat een schrik is dit! Ik leef met je mee!  Ik weet niet wat ik moet typen. Ik zit met tranen in de ogen. Ik zal aan jullie denken en wat kan ik zeggen, heel veel sterkte!  Ik hoop echt dat het goed komt.  Ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Heel veel liefde en sterkte! 😘😘😘♥️🥹 lieve jongen.

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse_6567,

Wat erg zeg! Ik hoop dat het niet iets ernstigs is!

Ik leef met je mee en sterkte!

Groetjes, @Monkeyboy69

(Ik heb mijn gebruikersnaam aangepast van Monkeyboy69 naar Monkeyboy08 als je dat al hebt gezien)

Dankjewel lieve @Monkeyboy08 !

 

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen dat het wat beter gaat met je moeder. Hopelijk voel jij je ook snel weer beter.

Reageer