Skip to main content
Vraag

moe door Pfeiffer maar ouders nemen me niet serieus

• May 11, 2025
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy ik ben 16 jaar en ik heb pfeiffer, voor de gene die niet weten wat het is. Het is een soort virus wat je heel moe maakt. Ik heb dit nu een paar maanden en ik heb er echt heel erg last van, maar ik merk gewoon dat ik door vooral mijn ouders niet serieus word genomen. Na school ga ik vaak meteen in bed liggen en/of slapen. Mijn moeder word dan vaak boos, ik vind dit niet leuk omdat ik daardoor vaak ruzie heb. Weet iemand wat ik moet doen?

2 reacties

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 11, 2025

Spreek er eens open eerlijk over op school met jou juf of een psycholoog die op jou school zit ?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyy ​@Lenthe2008, wat rot dat je zo lang last hebt van pfeiffer en je je niet serieus voelt genomen door je ouders. Pfeiffer kan je echt heel moe maken, en rust is juist super belangrijk om beter te worden. Misschien helpt het om met je ouders een rustig gesprek te hebben waarin je uitlegt hoe je je voelt en waarom je zo vaak moet rusten. Je kunt ook laten zien wat pfeiffer inhoudt, bijvoorbeeld met informatie van een dokter of een website, zodat ze het beter begrijpen. Misschien kunnen jullie samen afspraken maken over hoe je het beste met school en rust om kunt gaan zonder ruzie. Als het blijft lastig, kun je ook met een huisarts of schoolarts praten, die kunnen helpen om het gesprek tussen jou en je ouders te ondersteunen. Probeer goed voor jezelf te zorgen en geef jezelf de tijd om te herstellen, dat verdien je echt!

xx liefs Wolf 🐺