Vraag

Misselijk door zwangerschap

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, 

Ik ben zwanger zoals je kunt lezen in mijn andere topics. 

Ik ben heel erg misselijk en lig alleen maar op bed, ik voel me eigenlijk niet ziek alleen maar misselijk. 

Ik ben alleen maar aan het overgeven en heb verschrikkelijke buikpijn. 

Mijn moeder zegt dat het met de zwangerschap te maken heeft, ik denk dat ook! Maar zij is ook zwanger en zij heeft het niet. 

Ik ben bang dat er alsnog iets mis is... 

Ik wil helemaal niks eten omdat ik het er toch steeds uit spuug…

 

Weet iemand of het echt van de zwangerschap is? En weet iemand hoe ik er mee om kan gaan? En of ik misschien hulp moet inschakelen??

 

Groetjes de misselijke Mara 🤢😖

 


4 reacties

Hey Mara123,

Wat vervelend. Het is iets wat er wel bij hoort. Heel veel vrouwen hebben dat. Sommige wel en sommige niet. Het is dus niet gek dat jij het wel hebt en je moeder niet. Wel extra vervelend voor jou. Opzich is het wel soort handig dat je moeder nu ook in verwachting is, want dan kan je dingen met elkaar delen en misschien begrijp je elkaar beter. 

Wat helpt bij misselijkheid is frisse lucht en beweging. Het is begrijpelijk dat je veel op je bed ligt, maar het is ook verstandig om lekker naar buiten te gaan en actief te zijn.

Ook is het handig als je wel eet, ondanks je overgeven. Probeer licht verteerbare dingen, zonder al te veel vezels of veel vet. Zoals wit brood of een rijstwafel. En eet elke keer een klein beetje, zodat je niet een lege maag hebt.

Verder hoef je er denk ik nu geen zorgen over te maken, gezien het wel normaal is als je misselijk bent tijdens je zwangerschap. Bij de meeste vrouwen trekt het na een aantal weken weg of word het minder. Als je je zorgen blijft maken, kun je het ook met de dokter of gynaecoloog bespreken. Maar ik zou het voor nu nog even aankijken.

En blijf je moeder en vriend erbij betrekken zou ik zeggen. Tenminste ik weet niet of je vriend nog in beeld is?

Hieronder nog een linkje naar een site, met informatie en tips over misselijkheid. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/misselijkheid-zwangerschap/

Succes en veel plezier verder met je zwangerschap!

Xx Simply Me

Reputatie 2
Badge

Hey Mara123,

Wat vervelend. Het is iets wat er wel bij hoort. Heel veel vrouwen hebben dat. Sommige wel en sommige niet. Het is dus niet gek dat jij het wel hebt en je moeder niet. Wel extra vervelend voor jou. Opzich is het wel soort handig dat je moeder nu ook in verwachting is, want dan kan je dingen met elkaar delen en misschien begrijp je elkaar beter. 

Wat helpt bij misselijkheid is frisse lucht en beweging. Het is begrijpelijk dat je veel op je bed ligt, maar het is ook verstandig om lekker naar buiten te gaan en actief te zijn.

Ook is het handig als je wel eet, ondanks je overgeven. Probeer licht verteerbare dingen, zonder al te veel vezels of veel vet. Zoals wit brood of een rijstwafel. En eet elke keer een klein beetje, zodat je niet een lege maag hebt.

Verder hoef je er denk ik nu geen zorgen over te maken, gezien het wel normaal is als je misselijk bent tijdens je zwangerschap. Bij de meeste vrouwen trekt het na een aantal weken weg of word het minder. Als je je zorgen blijft maken, kun je het ook met de dokter of gynaecoloog bespreken. Maar ik zou het voor nu nog even aankijken.

En blijf je moeder en vriend erbij betrekken zou ik zeggen. Tenminste ik weet niet of je vriend nog in beeld is?

Hieronder nog een linkje naar een site, met informatie en tips over misselijkheid. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/misselijkheid-zwangerschap/

Succes en veel plezier verder met je zwangerschap!

Xx Simply Me

Dankjewel voor je lieve en behulpzame reactie! 

Ik ga soms naar buiten, even in de tuin.... 

Maar dan word ik al gauw zo misselijk dat ik echt moet gaan liggen. 

We gaan zeker nog even aankijken en anders moet ik naar de dokter. We hadden vanmiddag de huisarts gebeld, en die zei ook dat ik het nog even moet aankijken. 

Het is ook best handig dat mijn moeder zwanger is!!! We maken eigenlijk alles het zelfde op de zelfde tijd mee! 

Mijn vriend is zeker nog in beeld. 

En ik ga zeker genieten van mijn zwangerschap 💕

Ik ga er zeker nog meer over schrijven in andere topics. 

 

Groetjes Mara 

Hey Mara,

Goed dat je het dan in ieder geval al probeert door ff naar buiten te gaan in de tuin.

Je hebt het besproken met de huisarts, dat is fijn want dan heb je ook echt professioneel advies.

Het lijkt me heel bijzonder als je moeder in verwachting is en jij dat ook bent. Heel gaaf dat je dan tegelijk grote zus en moeder wordt. Al lijkt me dat ook zwaar voor jou als 16 jarige. En allebei die hormonen die nog flink kunnen opspelen. En natuurlijk twee baby's die verzorging en liefde en aandacht nodig hebben. Wel leuk dat je dat allemaal met je moeder mag meemaken en delen!

Fijn dat je vriend ook nog in beeld is, dan kunnen jullie ook samen genieten.

Leuk dat je ook nog in andere topics wat laat horen. Ik vind het altijd leuk als mensen dan ff een update geven en je elkaar kan steunen.

Veel succes en plezier!

Xx Simply Me

Reputatie 2
Badge

Hey Mara,

Goed dat je het dan in ieder geval al probeert door ff naar buiten te gaan in de tuin.

Je hebt het besproken met de huisarts, dat is fijn want dan heb je ook echt professioneel advies.

Het lijkt me heel bijzonder als je moeder in verwachting is en jij dat ook bent. Heel gaaf dat je dan tegelijk grote zus en moeder wordt. Al lijkt me dat ook zwaar voor jou als 16 jarige. En allebei die hormonen die nog flink kunnen opspelen. En natuurlijk twee baby's die verzorging en liefde en aandacht nodig hebben. Wel leuk dat je dat allemaal met je moeder mag meemaken en delen!

Fijn dat je vriend ook nog in beeld is, dan kunnen jullie ook samen genieten.

Leuk dat je ook nog in andere topics wat laat horen. Ik vind het altijd leuk als mensen dan ff een update geven en je elkaar kan steunen.

Veel succes en plezier!

Xx Simply Me

Hoi, 

Het is zeker bijzonder om samen zwanger te zijn met je moeder. 

Ik vind het zelf echt heel raar en apart maar ook heel bijzonder. 

Het is ook een beetje stom dat ik als alles goed gaat op mijn zeventiende mama word! En als de baby er eerder is dan nog net op mijn zestiende 🤣😉

Ik ben namelijk 31 maart jarig en 5 April uitgerekend 💕😍😉🙈

Ik vind het zelf ook heel leuk dat andere topics openen en een update geven over hoe het verder gaat! Dat ga ik zeker ook doen! 

 

Groetjes Mara 

Reageer