Vraag

Mijn vriendin is depressief

  • 27 March 2021
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Badge

Hiii iedereen nou kijk mijn beste vriendin (ze is 14).. ze is niet zo heel blij ze heeft al is en keer anorexia gehad niet heel extreem maar ze at heel weinig dat was en halfjaar geleden nu gaat t beter maar ze krijgt wel weer terugvallen en haar ouders worden ook erg snel boos op haar (door school enz en ze vertrouwen haar niet echt bijvoorbeeld vandaag ze moest vandaag (zaterdag) naar school en speciaal vak ofs en haar ouders geloven haar niet en ze mag niet naar buiten alleen voor school omdat ze en zusje heeft die  ziek is dus ze willen geen corona dus ze lieten haar niet gaan dus ze is nu niet naar school gegaan en haar ouders vertrouwen haar dus ook niet (ze liegt niet echt vaak tegen haar ouders) en ze snijdt zichzelf ook soms om die rede maar ze wilt ook telkens braken (heeft ze gelukkig pas paar keer gedaan) en ik weet echt niet wat ik moet doen ik ben de enige die t weet t vertelt mij alles haar ouders weten niks en ze is erg deprisief (door haar ouders  omdat die haar niet begrijpen want ze wisten het van t snijden en paar keer en toen werden ze alleen boos op haar maar ze waren niet bezorgd of iets alleen boos) dusja mijn vraag is hoe moet ik reageren? op die dingen die ze allemaal zegt? 


5 reacties

Hey daar!

Wat een onwijs lastige situatie en wat goed dat jij haar wilt helpen.

Allereerst zou ik het gesprek met haar aan, geef aan dat je ziet dat ze met wat dingen zit en dat je er voor haar bent. Vraag wat voor haar goed is. Ook kun je naar een mentor, vertrouwenspersoon, huisarts of therapist gaan om hierover te praten.

Hopelijk gaat het snel beter met jouw vriendin.

Groetjes!

Badge

Bedankt! ik ga ook al t gesprek aan met haar enz en ik heb gezegd miss kan je hulp zoeken maar dat wil ze allemaal niet en we zitten ook niet op dezelfde school dus ik kan niet naar haar mentor gaan enz

Badge

Wat ik zou doen is een persoonlijk gesprek met haar beginnen waar door ze iets losser wordt dan is het ook makkelijker om haar te vragen wat er aan de hand is. Je zou eventueel ook de situatie aan haar ouders uitleggen miss zijn ze dan wat minder boos op haar want niemand wordt blij van boze ouders.

Badge

Ze is al heel open tegen mij en ze zegt vrijwel alles en ik idd erg graag naar haar ouders gaan maar ik weet niet of het echt en goed idee is omdat ze al heel veel weten ze weten al dat ze zichzelf soms snijdt enz maar ze doen niet echt iets ze hebben 1 keer gevraagd of ze naar en dietist wou maar ik ga denk ik haar overtuigen om hulp te zoeken proberen :)

Badge

zoek help bij professionals die kunnen veel doen zoals perspectief geven in het leven helpen met dingdn die in het verleden zijn gebeurd

Reageer