Vraag

Mijn ogen zijn slecht…

  • 5 November 2021
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hai

Dit is mijn eerste topic maar ik lees al best lang topics van anderen op dit forum.. nu maakte ik een acc omdat ik echt nogal met iets zit 

Ik zal even een paar dingen vertellen, ik ben een meisje van 14 (bijna 15) en ik zit in klas 4, toen ik in groep 8 zat had ik er soms al een beetje last van dat ik achterin het lokaal het bord niet goed kon lezen, toen dacht ik dat dit normaal was omdat anderen soms tegen hetzelfde probleem aanliepen.

Een jaar later ging ik naar de middelbare school en we hadden in de introductieweek een soort verkeerscontrole, en daarbij kwam ook een oogtest (allemaal op school), ik keek daar al heel erg tegenop, omdat ik ergens wel wist dat mijn ogen misschien niet optimaal werken. Maar goed, ik deed die test en er kwam uit als resultaat dat mijn ogen op het randje van goed zicht en een bril zaten. Ik was wel opgelucht dat het niet té slecht bleek te zijn, maar het bevestigde wel een beetje dat mijn ogen misschien toch niet zo heel goed zijn. Ik kon ook het bord vaak niet goed lezen als ik niet voorin de klas zat. In mijn eerste jaar stroomde ik op naar een hoger niveau en ik kreeg het daar moeilijker met mijn zicht, want ik kreeg de uitleg niet meer goed mee, ik kon het niet zien/lezen.. ik loog zelfs dat ik de inhoud niet begreep als bijv mijn wiskundedocent vroeg of ik de som van het bord wilde uitrekenen (terwijl ik het dus niet kon zien..) maar durfde het niet te zeggen ik durfde noooit iets te zeggen en ik ben zo’n stil meisje wat nooit iets zegt, dus mensen zouden het wrs ook niet van me verwachten …dussss ja nu zit ik in klas 4 en al die tijd heb ik het “verborgen” gehouden, wat ik misschien zeker niet had moeten doen. Mijn moeder heeft altijd gelooft dat ik goed kon zien, net zoals mijn vader, maar ik ben er een paar weken geleden over begonnen dat ik denk dat mijn ogen niet goed zijn en dat dat mijn schoolresultaten beïnvloed. Mijn moeder begon over het maken van een afspraak bij de opticien, dat gaat ook door, ik moet er zometeen naartoe, maar ik zie er zo tegenop, omdat ik denk dat mijn ogen slechter zijn dan dat mijn moeder denkt. Ik ben eerder deze week namelijk (in een andere stad) een oogtest gaan doen (zo’n indicatie) en daaruit bleek dat mijn ogen indd wel echt een bril nodig zouden moeten hebben(en nee het gaat dus niet over een verwaarloosbare sterkte).. en ga ik dus naar de opticien >_< Ik ben zooooo bang I swear ik weet echt niet wat ik moet verwachten en als ik straks een bril heb dan gaan mensen me raar aankijken omdat ik nooit klaagde over het “niet kunnen zien”….. mijn moeder zei trwns wel dat ik ook lenzen mag dus dat is weer nice:) xD 

Maar heeft iemand een …antwoord… of een reactie op wat ik kan doen om het makkelijker te maken?.. Alv ty<3

xx


7 reacties

Heyhoi, 

Deze reactie is misschien een beetje laat, maar beter ooit dan nooit niet waar?
Als iemand die al sinds hun 10e met een bril rondloopt nadat ik huilend achter in het klas lokaal stond omdat ik van mijn meester iets van het bord moest lezen. Ik begrijp je wel… 
Het kan allemaal eerst heel spannend zijn, maar het valt echt reuze mee! Ik heb alle soorten lenzen gehad en ook 4 verschillende brillen. Ik vind het persoonlijk juist leuk om een bril te hebben en daarbij ook (dag)lenzen voor als ik een keer wat afwisseling wil ofzo. Als mensen om je heen stomme reacties hebben dan is dat hun probleem het gaat erom dat jij weer goed kan zien! Geloof mij maar je krijgt echt geen spijt, er gaat juist een nieuwe wereld voor je open je realiseert je opeens dat de toppen van de bomen heel goed te zien zijn en meer van dat soort dingen wat echt bizar is. 

Ik zou zeggen kies een leuke bril uit, probeer veel verschillende monturen want je weet maar nooit hoe verschrikkelijk mooi een bepaalde bril jou kan staan! Laat me weten hoe dit allemaal afloopt (:

 
Groetjes van mij <3

Reputatie 1
Badge

Updateeeee: ik heb echt indd een best “erge” sterkte namelijk -2.50 dus……ja dat. Ze zeiden trwns dat ik het beste nachtlenzen kan gaan gebruiken, heeft iemand daar ervaring mee? 🤍

 

Reputatie 1
Badge

Heyhoi, 

Deze reactie is misschien een beetje laat, maar beter ooit dan nooit niet waar?
Als iemand die al sinds hun 10e met een bril rondloopt nadat ik huilend achter in het klas lokaal stond omdat ik van mijn meester iets van het bord moest lezen. Ik begrijp je wel… 
Het kan allemaal eerst heel spannend zijn, maar het valt echt reuze mee! Ik heb alle soorten lenzen gehad en ook 4 verschillende brillen. Ik vind het persoonlijk juist leuk om een bril te hebben en daarbij ook (dag)lenzen voor als ik een keer wat afwisseling wil ofzo. Als mensen om je heen stomme reacties hebben dan is dat hun probleem het gaat erom dat jij weer goed kan zien! Geloof mij maar je krijgt echt geen spijt, er gaat juist een nieuwe wereld voor je open je realiseert je opeens dat de toppen van de bomen heel goed te zien zijn en meer van dat soort dingen wat echt bizar is. 

Ik zou zeggen kies een leuke bril uit, probeer veel verschillende monturen want je weet maar nooit hoe verschrikkelijk mooi een bepaalde bril jou kan staan! Laat me weten hoe dit allemaal afloopt (:

 
Groetjes van mij <3

En dankjeeee:) ik ben aan de ene kant indd ook best blij dat ik het nu dus zeker weet en dat ik niet meer “stiekem” niks kan lezen hahah

Updateeeee: ik heb echt indd een best “erge” sterkte namelijk -2.50 dus……ja dat. Ze zeiden trwns dat ik het beste nachtlenzen kan gaan gebruiken, heeft iemand daar ervaring mee? 🤍

 

Daar ben ik weer haha, ik heb in het begin ook nachtlenzen gehad voor een jaar. Ze zitten in het begin wel vervelend vond ik en het is in het begin heel spannend om ze uit je ogen te halen aangezien het harde lenzen zijn. (tenminste die van mij waren dat maar dat is al 4 of 5 jaar geleden) Maar zodra je eraan gewend bent is het echt heel fijn! Je hoeft je namelijk als je bijvoorbeeld naar een zwembad gaat je niet druk te maken over dat je lenzen uit kunnen vallen in het water, dit is mij een keer gebeurt met gewone lenzen en ik kon dus de rest van de dag niks meer zien haha. Ik wilde eigenlijk ook graag weer nachtlenzen maar dat wil helaas niet met de sterkte die ik nu heb  (-5.25) maar ach ja dat is dan maar zo ig. 

Als ik jou was zou ik zeker voor nachtlenzen gaan! 
Veel succes! (:

Reputatie 1
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Tyy voor je antwoord:) het is wel fijn om te horen dat er meer mensen zijn lmao

Hoe lang duurde het bij jou om er aan te wennen?

<3

-onnodige quote verwijderd-

Tyy voor je antwoord:) het is wel fijn om te horen dat er meer mensen zijn lmao

Hoe lang duurde het bij jou om er aan te wennen?

<3

Dat kan ik me helaas niet  meer herinneren, sorry. ): 
Wat ik nog wel weet is dat het een beetje voelt alsof er iets in je ook zit (duhh er zit een lens in je oog) maar ik vond het persoonlijk minder “pijn” doen dan ik had verwacht ik dacht echt van het voelt alsof er een gigantisch ding in je oog zit maar t voelt meer als iets van een wimperhaartje. 

Een beter antwoord kan ik helaas niet geven. (‘:

Reputatie 1
Badge

Okay:)) Ik ben echt benieuwd eig hahah ik begin ermee over een week ong… en tot die tijd moet ik op school nog maar even doen alsof ik alles kan zien🥲😂

Reageer