Vraag

Mijn moeder noemt me dik

  • 12 February 2021
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik zit eventjes met een dingetje…

Sinds het begin van corona ben ik begonnen met workouts, omdat mijn moeder begon met opmerkingen van “je word echt dik”. in het begon boeide het me vrij weinig, omdat ik nooit echt bezig was met mijn lichaam. ik ben zeker wel wat afgevallen, en zag ook wel resultaat.

na een tijdje was ik gestopt met workouts, omdat ik geen motivatie had. ik let tegenwoordig ook meer op met wat ik eet enzo,  zodat ik niet suuuper veel aankom. sinds 2021 doe ik weer workouts om gewoon een goed lichaam te hebben. ik merk nu ook weer resultaat en begin meer tevreden met mezelf te worden. ik merk nu wel dat ik een beetje een onderkin krijg, dus ik werk daar nu ook aan om die weg te werken, met gezicht workouts haha. 

mijn moeder zei net tegen me “je hebt echt een onderkin, misschien moet je maar beginnen met afvallen.” , terwijl ik al heel 2021 bezig ben met afvallen en een beter lichaam te krijgen. 

ik weet niet echt wat ik nu moet doen, want ik ben echt bezig met sporten en alles goed te hebben, en ik begon net tevreden te worden, tot mijn moeder deze opmerking maakte. 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Negeren, als het je echt raakt kan je zeggen dat ze ermee moet ophouden...

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Goed bezig zeg! Maar wel vervelend dat je moeder zulke opmerkingen maakt, dat is niet leuk. Weet in ieder geval dat je goed bent zoals je bent. 

Ik kan me voorstellen dat het naar is dat je moeder zulke opmerkingen maakt en dat je daar misschien onzeker van wordt. Je zou met je moeder kunnen praten hierover. Je kan zeggen dat je het niet fijn vindt dat ze dat zegt, dat het je raakt en dat je al heel het jaar bezig bent met afvallen en aan je lichaam werken. Misschien weet jou moeder dat niet? Dan is het fijn dat ze dat weet. 

Maar dan nog. Je hoeft echt niet af te vallen omdat je moeder zulke dingen zegt, maar alleen omdat jij dat zelf wilt. Je bent goed bezig, ik ben trots op je!

 

joeeeee

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

dit is niet iets wat ouders kunnen doen, als jij gezond eet en sport dan maakt het niet uit hoe je er uit ziet, alles wat je aankomt  moet je leren te acepteren, want dat is gewicht wat hoort bij jou ligaam. 
ik zou je moeder er op aan spreken dat je het vervelend vind dat ze zecht dat ze vind dat je moet af vallen omdat af vallen onder 18 over het algemeen geen goed idee is, ( sporten en gezonder eten hoort daar niet bij, ik heb het meer over kleinere porties eten en geen snacks eten als je wel trek heb )
hopelijk heb je er iets aan!

kuzz

Reageer