Vraag

Mijn moeder


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen, 

 

Ik heb een vraagje... Mijn moeder wil mij vaak naakt zien om de ontwikkeling te zien. Wat vinden jullie er van. En is dit bij jullie ook zo? 


13 reacties

Heyy

Mijn ouders maakt het niet zo uit. Ik denk wel dat ik het een beetje raar zou vinden als me moeder opeens zegt'' kleed je eens uit ik wil je vooruitgang zien''. 

In de ene familie is elkaar naakt zien heel normaal, in de ander gebeurd het weinig. Dat is allebei even prima hoor. Zolang er geen seks gerelateerde dingen gebeuren is het wel oké.

Groetjs

Klinkt idd een beetje vreemd, als jij dat niet wilt, moet je het zeker niet doen. Daar kan ze dwingen om jezelf uit te kleden.

Je kunt altijd met Veiligthuis chatten of bellen.

 

Groetjess

Hi Anoniempie9999,

 

ik weet niet hoe oud je bent, want dat staat niet op je profiel, maar ...oh wacht ff miss heb je wel een vragenlijst ingevuld…...ok, je bent dus 16 en je piemel is al 16 cm stijf, dus de tijd dat je moeder je lichaam zou moeten checken lijkt mij wel voorbij…...

 

Kijk, volgens mij ben je gewoon al in je puberteit, want anders was je piemel ook nog niet zo groot, dus je moeder hoeft zich daar niet echt meer druk om te maken. Btw, ik mag hopen dat je moeder niet vraagt om je piemel stijf te maken, want dat zou ik wel te ver vinden gaan. Er is niks mis mee om af en toe te vragen of je lekker in je vel zit en of je nog vragen hebt ofzo over lichamelijke dingen of verliefdheid of seks ofzo.

Maar echt controle in je blootje...strange. Waar let je moeder dan op en wat wil ze dan allemaal zien of weten.

Ik bedoel of jij zelf je schaamhaar wil knippen of weghalen of het lekker wil laten groeien is jouw zaak.

Ik kan geen dingen bedenken waarom jij je kleren voor haar uit zou moeten trekken. Ze kan zo ook adviezen geven over bijvoorbeeld dat je je overal goed moet wassen, maar dat hoeft ze toch niet ook te controleren onder je voorhuid. Ja, dat doet ze wrs niet, ik geef maar een gek voorbeeld.

 

Bij ons thuis zien papa en mama ons ook wel vaak bloot, maar dat is dan omdat we bloot in de zon in de tuin willen zitten ofzo of een keertje bloot door het huis lopen. We zijn nu ook bloot, eigenlijk al bijna de hele dag.. Mama heeft ons (zeker niet in de puberteit) helemaal gecheckt in ons blootje. Dus wij vinden bloot op zich normaal en geen probleem en iedereen mag ons bloot zien, want anders gingen we ook niet naar het naaktstrand, maar elke week of maand ons uitkleden alsof we bij de schooldokter zijn, nee, dat gaat bij ons niet gebeuren.

 

Kijk als een leuke jongen ons dat vraagt is wat anders, daar kunnen we wel over praten en wrs ook wel wat aan doen, maar dat heeft meer te maken met dat mijn twin en ik op jongens vallen.

 

Ik lees je reactie wel en als je nog vragen heb dan stel je ze maar.

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

 

Zoals Kaas123 maakt het mijn ouders niks uit. En daarbij , mijn ouders zijn er vaak niet en ik ben ook druk , dus we zien elkaar zoizo al heel weinig, maar zelf vind ik het wel raar ald mijn moeder mij zou vragen, trek je kleding is uit , voor dat. 

Ik denk dat je zelf oud genoeg bent om alles te checken,  zoals @M en Ms al zei. Dingen vragen is oke, maar dit in je pubertijd zou ik zeggen liever niet.(mijn moeder vroeg dit nooit trouwens)  jij moet natuurlijk zelf bepalen wat je doet.

Of dit bij mij zo is? Nee, dat is bij mij niet. Buiten dat mijn ouders bijna nooit thuis zijn wegens werk. Zou ik zeggen dat mijn antwoord nee is. Nogmaals mijn ouders boeit het niet echt,maar dit hebben ze ook nooit gevraagd zoiets.

 

Hopelijk is je vraag beantwoord!  Zo niet laat het maar weten. En bij vragen of opmerkingen kun je natuurlijk ook terecht.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

Hey, 

Ik vind dat wel okay. Ik zit in België op een jongens internaat tuinbouwschool. En daar kijk een dokter van het CLB ook naar je seksuele lichamelijke ontwikkeling. 

IK was 13 jaar en je gaat dan met een groepje van  4 jongens eerst douchen. Dan kom je in je onderbroekje in de wachtruimte en zit op een houten bankje. Je wacht je beurt af ongeveer 15 minuten duurt het lichamelijk onderzoek. Hij kijkt of je schaamhaar hebt en naar je piemel hoe lang die is. Hij trek je voorhuid ook naar achter. Dan komt hij aan je balzak. Dan voelt hij aan je testikels de volume of dikte. Hij vraagt of je al masturbeert en of als je gaat ejaculeren er sperma uit de penis komt. 

Zie filmpje link 

 

 

 

 

 

 

Het verschilt per ouder

Badge

Mijn moeder wou dit ook ik heb gewoon nee gezegd 

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Als jij je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat tegen je moeder zeggen. Het is echter niet raar ofzo want in de ene familie is naaktheid normaler dan in de andere familie. 

Hey, 

Ik vind dat wel okay. Ik zit in België op een jongens internaat tuinbouwschool. En daar kijk een dokter van het CLB ook naar je seksuele lichamelijke ontwikkeling. 

IK was 13 jaar en je gaat dan met een groepje van  4 jongens eerst douchen. Dan kom je in je onderbroekje in de wachtruimte en zit op een houten bankje. Je wacht je beurt af ongeveer 15 minuten duurt het lichamelijk onderzoek. Hij kijkt of je schaamhaar hebt en naar je piemel hoe lang die is. Hij trek je voorhuid ook naar achter. Dan komt hij aan je balzak. Dan voelt hij aan je testikels de volume of dikte. Hij vraagt of je al masturbeert en of als je gaat ejaculeren er sperma uit de penis komt. 

(filmpje verwijderd door de Kindertelefoon)

 

En wat vind je daar van en hoe voel je je tijdens dat onderzoek 

Ik ben 14

als ik klaar ben met douchen loop ik naakt over de gang naar mijn kast toe en dan zien ze me ook naakt. Mijn ouders zien mij over het algemeen gewoon naakt en daar heb ik geen probleem mee

Reputatie 7
Badge +5

Is idd een beetje raar. Maar bij ons thuis is naakt zijn heel normaal. En ja m’n pa controleer mij en m’n broertje ook soms. M’n broertje heeft soms last dat er 1 teelballetje wel eens niet in z’n zakje zit dan frunnikt hij die weer op z’n plaats, maar dat is het dan ook. De ontwikkeling van de rest ziet hij zo wel

Reputatie 3
Badge +4

Ik vindt het wel goed en veilig om je lichamelijke ontwikkeling tijdens de puberteit te laten controleren door je ouders het is vertrouwder dan door een vreemde dokter en zo kan je voorkomen dat er wat mis gaat of verkeerd ontwikkeld dan kan je ouder je zo naar de dokter sturen als deze vindt dat het echt nodig is

Reputatie 7
Badge +5

Ik ga 1x per jaar met m’n vader of moeder en broertje mee naar de huisarts voor een algehele controle, en dan lig ik daar ook helemaal bloot op dat tafeltje en m’n broertje ook. Het maakt mij niks uit dat de vrouwelijke huisarts me naakt ziet en ook aan m’n piemel en ballen zit

Reageer