Vraag

mijn menstruatie is abnormaal!!!!!!

  • 15 August 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hoi ik ben julia, ik menstrueer al sinds mijn 9en de. ik ben in 2021 gediagnosticeerd meer endometriosis. ik heb hiervoor een spiraal gekregen in begin 2022 omdat ik zo heftig bloedden dat ik vaak flauwviel. maar eind dit jaar ben ik toch weer maar naar de gynaecoloog geweest, want de spiraal werkt niet. ik word niet alleen ongesteld, ik ben altijd ongesteld. elke maand van het jaar bloed ik. dus de gynaecoloog heeft mij de pil erbij geschreven. maar nu gebruik ik de pil wat maandjes. en het werkt niet! ik ben nogsteeds elke dag van het jaar ongesteld. ik vind het vreselijk, ik haat mijn lichaam. ik denk dat als dit blijft, ik nooit sex wil gaan hebben. daar ben ik te vies voor, daar voel ik mij te vies voor. waarom kan mijn lichaam niet normaal zijn? wat moet ik doen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik wil even toevoegen, bij de gewone anticonceptiepil heb je een stopweek. Je slikt dus 3 weken de pil en dan 1 week niet. Die week is de stopweek en daar wordt je dus ongesteld. Dat is hoe de pil werkt. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat je elke dag ongesteld bent. Niet elke maand. Klopt dat? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Reputatie 3
Badge

hai, ik heb geen stopweek, ik slik de pil door en dat heb ik afgesproken met de gynaecoloog. maar voor de rest heb je het helemaal goed begrepen. ik ben altijd ongesteld, nu ongeveer alweer 2 jaar dat het niet stopt 

Reputatie 7
Badge +7

hai, ik heb geen stopweek, ik slik de pil door en dat heb ik afgesproken met de gynaecoloog. maar voor de rest heb je het helemaal goed begrepen. ik ben altijd ongesteld, nu ongeveer alweer 2 jaar dat het niet stopt 

Vervelend zeg! Mijn reactie hierboven was een toevoeging op mijn eerdere reactie. Maar die is nog niet geplaatst, terwijl ik die eerder heb geschreven. Maar goed dat is aan de kindertelefoon…

 

Je zou naar de huisarts kunnen gaan voor verder onderzoek. Misschien is je lichaam sneller in de puberteit dan je lichaam het zelf bij kan houden?  Dat je bijvoorbeeld al heel vroeg ongesteld bent geworden, maar dat je lichaam daar eigenlijk nog niet klaar voor is. Meestal heeft een lichaam 1 jaar nodig om helemaal te wennen aan het ontsteld worden en zijn.

Reputatie 3
Badge

hai, ik heb geen stopweek, ik slik de pil door en dat heb ik afgesproken met de gynaecoloog. maar voor de rest heb je het helemaal goed begrepen. ik ben altijd ongesteld, nu ongeveer alweer 2 jaar dat het niet stopt 

Vervelend zeg! Mijn reactie hierboven was een toevoeging op mijn eerdere reactie. Maar die is nog niet geplaatst, terwijl ik die eerder heb geschreven. Maar goed dat is aan de kindertelefoon…

 

Je zou naar de huisarts kunnen gaan voor verder onderzoek. Misschien is je lichaam sneller in de puberteit dan je lichaam het zelf bij kan houden?  Dat je bijvoorbeeld al heel vroeg ongesteld bent geworden, maar dat je lichaam daar eigenlijk nog niet klaar voor is. Meestal heeft een lichaam 1 jaar nodig om helemaal te wennen aan het ontsteld worden en zijn.

hm ja dat kan. mijn moeder wilt wel nog een keer weer allemaal onderzoek doen. dys dat komt wel goed. en ik vind het wel een mooie analyse over te vroeg terwijl lichama niet klaar is. ik ben nu ongeveer al 4-5 jaar ongesteld. dus idk

Reageer