Vraag

Mijn lenzen zijn op en nu moet ik een bril dragen!!!

  • 16 July 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben 13 jaar. Ik draag op school altijd lenzen en niemand weet dit ook mijn beste vriendinnen niet. Nou zijn mijn lenzen op ik heb ze wel besteld maar ze komen pas over 4 dagen binnen. Ik moet nu dus met een bril op naar school maar ik heb die nog niet opgehad naar school. Ik ben nu bang van alle opmerkingen van docenten en klasgenoten die dan dingen gaan zeggen zoals: Heb jij een bril, sinds wanneer heb je een bril, moet je een bril? en dat soort opmerkingen ik weet het ze meestal wel positief maar toch vind ik het niet fijn dat soort opmerkingen. Wat moet ik nu doen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Sorry maar ik snap je probleem niet zo goed, een bril is niet slecht. Maar wat ik hier uit haal js dat je bang bent voor andermans mening. Je beschrijft het namelijk alsof je angst hebt als je een bril gaat dragen naar school, omdat je bang bent wat mensen van je gaan vinden. Dat hoeft helemaal niet, mensen hebben toch altijd een mening. Met of zonder bril maakt niet uit wat mensen van je vinden ze zullen altijd wel wat slechts verzinnen. Dus doe lekker waar je jezelf fijn bij voelt en trek je niet aan van anderen. En als je die vragen niet fijn vindt, dan zeg je dat toch gewoon?

In een ander topic schreef je over dat je sinds groep 8 dingen slechter zag op school. Dat moet je wel aangeven he, want een bril kan je ogen daarin ondersteunen. Anders kunnen je ogen oververmoeid worden en dat is al helemaal niet fijn.

 

Conclusie: draag gewoon een bril als dat nodig is voor je ogen. Ga ook geen zorgen lopen maken over wat anderen mensen zeggen of denken over jou.

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet niet hoe bijziend je bent, als je licht bijziend bent denk ik niet dat het nodig is.

 

 

Ik weet niet hoe bijziend je bent, als je licht bijziend bent denk ik niet dat het nodig is.

 

-3 en -2,75 heb ik

Reageer