Vraag

mijn lengte

  • 20 December 2023
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een jongen net 14 jaar en ben 164 lang ik ben een van de kleineren in mijn klas weten jullie  misschien wat mijn eind lengte wordt


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dat is lastig te bepalen, je kunt deze formule gebruiken:

Tel de lengtes van jezelf en je partner bij elkaar op. Hier tel je 13 centimeter bij en nadien deel je de uitkomst door 2. Bijvoorbeeld: Papa is 180 cm en mama 170 cm, dan wordt hun zoon volgens deze berekening 181,5 cm groot.

Het kan tot 9cm afwijken trouwens, dus zegt niet veel.

Badge

Want mijn vader is 183 en mijn moeder 160 en ik heb ook al mijn groeispeurt gehad waarbij je in een jaar het meest groeit 

Reputatie 7
Badge +17

Volgens deze site https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapspraat/hoe-lang-wordt-mijn-kind/ is jouw ‘streeflengte’ 179cm. Maar het is een schatting. Er kan een afwijking van 10cm in zitten.

Daar gebruiken ze deze formule: 44,5 + 0,376 × lengte vader (cm) + 0,411 × lengte moeder (cm)
 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, eigenlijk zegt die schatting vrij weinig.

Het kan dus zomaar zijn dat je 180-185cm word, maar als je veel pech hebt ook wat minder.

Je krijgt trouwens ook verschillende groeispurts, het kan zijn dat je een tijdje heel hard groeit en een tijdje wat minder. In pricipe groei je door tot je 18-20ste jaar als jongen.

Reageer