Vraag

Mijn herinneringen "glitchen"

  • 5 September 2023
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hoi lieve forrumers, 

Ik heb dit al heel lang maar de laatste tijd is het veel erger geworden en ik maak me er zorgen over. 

Ik heb dus zegmaar als ik iets doe soms, steeds vaker dus, dat ik het me gelijk herinner maat dan lijkt het dus alsof dat al 20 jaar geleden was alsof het een herhaling is wat ik net deed, maar als ik er dan dieper over na wil denken dan raak ik het weer kwijt. 

Weet iemand wat dit is, of het iets mentaal is of dat r gwn iets mis is met mij?

Groetjes Archer 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Misschien ben je je heel bewust van wat je doet en 'evalueer' je het dan meteen. Alsof je nog een keer dubbel checkt. Ik ken wel het verschijnsel als je ergens binnenkomt dat je dan kort even soort van een vlaag over je gezicht krijgt die ook meteen weer weg gaat. Ik vermoed dat het het korte termijn geheugen is dat aan het ontwikkelen is. Maar ik lees graag mee met je of er meer antwoorden komen. Interessant! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb daar ook veel problemen mee. Voor mij is dat vanwegen trauma die ik heb opgelopen toen ik klein was. Het was voor mij een survival tactiek om meteen alles te vergeten zodat mijn herinneringen me geen pijn meer deden. Zelf kan ik me dan ook weinig herrinneren. Ik moet vaak nadenken over wat er gebeurt is zodat ik het later niet vergeet. Een soort backup. Hetgene wat mij helpt met niet alles een soort van kwijtraken was met mensen praten over mijn dag of alles opschrijven wat er die dag gebeurt is. Je moet er dan niet te veel over na denken als je dat doet want anders verlies je de herinnering. Maar het moet er een soort van uitlopen.

Ik weet niet of dit allemaal logisch is of niet maar ik hoop dat dit helpt. Ik weet ook niet de rede dat jij het hebt maar dit is mijn rede. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik ben benieuwd of je al meer weet over wat dit is en hoe het komt. Vind het interessant en ik herken het een klein beetje. 

Liefs Tover xxx

Reageer