Hey :)
Ik ben een jongen van 16 jaar oud en ik heb dringend advies nodig.
Ik ben al een goed aantal maanden bezig met afvallen omdat ik erg veel last heb van onzekerheid en een laag zelfbeeld.
( ben in totaal nu al 21 kilo afgevallen ) Ik weeg momenteel rond de 72 kilo en ben 1,74 m.
Ik deed het afvallen eerst via een aangepaste levenstijl/dieet via de sportschool.
Dat ging best goed. Na een tijdje hebben we dat stopgezet aangezien ik nu wist wat ik wel en niet kon pakken. Dat ging eerst ook wel redelijk maar daarna begon ik al snel meer obsessief met eten bezig te zijn. Ik maakte me altijd zorgen nadat ik iets pakte wat in mijn ogen minder goed was.
Op een gegeven moment kwam mijn calorie inname tot iets meer dan 1000 per dag wat dus wel veel te weinig is. Ik viel ook snel af en ik was alleen bezig met het nummertje op de weegschaal. Ik wist zelf ook dat ik niet slim bezig was en mn ouders ook dus zijn we naar een dietiste gegaan omdat ze bang waren dat ik een eetstoornis krijg of dergelijke. Daar kreeg ik het advies om meer te eten ( wel nog gezond/gebalanceerd)
en dat lukt nu ook wel. Alleen ben ik nu bang dat ik niet meer echt kan genieten van het leven aangezien ik al snel onzeker ben als ik iets eet wat in mijn ogen slecht is. Ik wil gewoon niet meer aankomen en terug bij af zijn maar ik wil gewoon nog wel kunnen genieten van t leven ipv na elke keer dat ik iets ongezonds eet/drink me slecht te voelen en denken dat ik 10 kilo aankom.